Dag één


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Arizona » Sonoita
January 11th 2011
Published: January 23rd 2011
Edit Blog Post

Dag één...

Gisteren was de eerste workshopdag. Het was een bijzonder intensieve dag en een heel bijzondere ervaring!

We blijken maar 5 minuutjes met de auto van de miniranch van Shelley en Nancy af te wonen dus we waren er snel. Aangekomen werden we begroet door Nancy, Cooper de bloedhond (ik wist niet dat die zo enorm waren!) en Maggie de mini Welsh terrier. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed weet hoe ik de dag moet omschrijven. Het was intensief, inspirerend en ik had nooit kunnen bedenken dat het er zo zou uitzien :-) Shelley en Nancy weten een sfeer te creëren waarbinnen alles mogelijk is, met onmetelijk veel respect voor ieders individuele ervaring en met een onvoorwaardelijke acceptatie van alles wat zich voordoet, of dat nu gepland was of niet. Het motto: emotie is informatie!

Danielle en ik zijn de enige twee deelnemers aan deze workshop en dat is heel fijn, er zijn twee deelnemers en twee facilitators maar eigenlijk is het gewoon een groep van 4 mensen die op reis zijn :-) Ook de paarden zijn geweldig, elk hun eigen unieke persoonlijkheid en kwaliteiten. Je merkt dat ze hier de ruimte krijgen om niet alleen paard te zijn maar om ook hun eigen hogere doel in het leven te vervullen, hoe zweverig dat ook mag klinken. Zo is er Ebony die als dame op leeftijd (30+) ineens besloot dat ze wel wilde werken als therapiepaard en nu zelf de mensen opzoekt waar ze zich voorheen op de achtergrond hield. En Max, die al 4 keer met pensioen is gegaan maar steeds weer terugkomt (het lijkt Heintje Davids wel).

Ik zou een letterlijk verslag kunnen geven van de gebeurtenissen van de dag, maar eigenlijk zou dat voor mij afbreuk doen aan de ervaring... Ik kan het (nog) niet in woorden vatten dus ik ga het ook niet proberen :-)

Ik heb vanmorgen nog wat foto's gemaakt van de omgeving hier, het had vannacht wat gevroren dus de grond was wit. De paarden hier van de Xanadu Ranch stonden lekker van hun hooi te eten terwijl de zon langzaam de hemel beklom :-) Het is hier zo ontzettend mooi, zo wijds, zo ruimtelijk!

Advertisement



Tot: 0.103s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.084s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb