Lake Powell

North America » United States » Arizona » Page
September 1st 2009
Published: September 4th 2009

Hallo allemaal, hier weer even een kleine update!!!

Twee dagen geleden zijn we van het mooie monument valley richting het noorden naar Page gereden. Dit is een klein stadje gelegen aan het bijzondere Lake Powell. Dat is het een na grootste kunstmatige 'meer' ter wereld. Iets van 300 km lang ofzo.

Al met al is dit een enorm recreatie gebied waar je boottochtjes kunt maken, zelf boten kunt huren, uiteraard hiken, of lekker luieren / zwemmen.

Wij waren te laat om deel te nemen aan een boottocht, en het zelf huren van een boot (een zogenaamde 'power boat') bleek niet te betalen. 500 Dollar voor een dag exclusief brandstof... Niet te doen voor een paar uurtjes dus.

Na wat gehannes, wat heen en weer rijden naar diverse plekken aan het meer, en veel kaart lezen, besloten we om een beach op te zoeken.

Normaal is alles zo goed georganiseerd in Amerika, maar dit soort stranden NIET!!!! Eerst moet je half off the road met je auto naar een vaag kampeer/parkeer plaatsje rijden. Dan moet je over enorme rotsen afdalen richting het water, om vervolgens een stukje strand van letterlijk 5 bij 3 meter aan te treffen.

Daar lag een of andere vage duitser te zonnen, en om nou bij hem op schoot ons kamp op te maken leek me ook weer zo wat....

Toen zag ik dat als je 100 meter over de rotsen langs de waterrand liep dat er dan weer zo'n klein stukje strand was. Etc, etc.... Zo waren er heel veel 'prive' strandjes.

Dus na wat geklauter en hiking over de rotsen hadden we ons eigen strandje bereikt. Hier lekker van de zon genoten en in het meer gezwommen.

Op een gegeven moment lag Jacinta de krant te lezen en sprong plotseling op... Ik schrok hiervan en ging ook gelijk staan.

Er was gewoon een slang over haar krant heen 'gekropen'..... Ik kon hem nog net verderop onder wat stenen zien verdwijnen.....

MY GOD!!!!

Na ongeveer 10 minuten zo gestaan te hebben en niet goed wetende wat te doen zijn we toch maar weer gaan liggen....

Vervolgens heb ik de rest van de middag met een grote steen op de grond lopen slaan in een poging eventuele andere slangen door de trillingen weg te houden 😊😊😊.

Een ZEER aparte ervaring achteraf!!!!!!

4th September 2009

ken ik!
ha avonturiers! leuheuk......lake powellllllllll zijn we ook geweest! mooi blauw (in mijn geheugen dan) maar idd gigaduur! jajan, had je bijna je selfmade slangenlerentas kunnen maken, laat je 'm wegglippen:-))))) hoe het hier gaat? regen en regen en wind en 17 graden....pffff...de najaarsdip komt er aan! heel veel moois en plezier jullietwee! xxx
4th September 2009

strand?
hoi man, Je moet zeker gaan sollicteren bij 3 op reis. hahahah Ik lees altijd met veel plezier de verhalen. Nog veel plezier in het land met de onbekende mogelijkheden. Groet Danny
6th September 2009

Mooi hoor en leuk!
Zo ik heb weer even tijd genomen om lui op de bank jullie verhalen weer bij te lezen. Leuke verhalen en prachtige foto's. Het is er wel erg mooi! Leuk dat jullie zo genieten. Stoer hoor, om zo aan het strandje te blijven. Ik had gillend weggerend.... Heel veel plezier! groetjes, van ons allemaal!

Tot: 0.409s; Tpl: 0.012s; cc: 14; qc: 67; dbt: 0.2031s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb