OP NAAR VALDEZ

North America » United States » Alaska » Valdez
May 12th 2014
Published: May 13th 2014

Additional maps: Van Haines Junction naar Valdez

Het wordt tijd maar weer eens de routekaart bij te werken, dat is echter zo een lang traject na Cache Creek dat ik beter kan verwijzen naar de eerste overzichtskaart die ik bij het begin van de reis heb gemaakt. Alleen het traject Tagish-Skagway-Haines-Haines Junction moet worden vervangen door Tagish-Whitehorse-Haines Junction. Deze keer krijg je een kaartje van Haines Junction naar Valdez, een bijzonder traject dat ons rond de St.Elias- en Wrangel Mountains voert.

Zondag hebben we eerst in de rats gezeten omdat de camper niet wilde starten (loos alarm?), daarna toch maar een ritje in de buurt gemaakt. Vandaag, maandag, zijn we onderweg van Tok naar Valdez met een tussenstop in Chistochina, waar zojuist drie jongens een-voor-een in een klein vliegtuigje de Sandos op werden gebracht voor een tocht naar de top op bijna 5000 meter hoogte. 12 dagen hebben ze ervoor uitgetrokken met lopen, klimmen en gletsjer-skien. Ondertussen blijft het heel warm!

Tot: 0.114s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 47; dbt: 0.0889s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb