NIET GEBOEKT / WEL GEBOEKT

North America » United States » Alaska » Tok
May 10th 2014
Published: May 11th 2014

Vandaag, de 8e, hebben we een rustdag genomen in Six Mile River Resort bij Tagish, aan een shortcut ten zuiden van Whitehorse. Dat is een gemakkelijke plek om in een uur of twee naar Skagway te rijden. Dat hoeft helaas niet meer want morgen is er geen plaats meer, de 11e pas. Dan zouden we nog twee rustdagen moeten nemen en hoe mooi het hier ook is, dat lijkt ons teveel van het goede. Ook hier hebben we alleen electriciteit, straks kunnen we de sani-dump gebruiken en vers water innemen als de baas klaar is met boren en timmeren en zijn Harley verplaatsen.

Het wordt eentonig maar de omgeving van de weg hierheen was weer prachtig net als het weer. En ook de Alaska Highway is doodstil, je vraagt je soms af waarom er ie eigenlijk ligt, behalve voor ons dan. In Teslin hebben we weer getankt en wat boodschappen gedaan. Zo een plaats staat vrij prominent op de kaart maar is eigenlijk een verzameling loodsen, een paar garages, een benzinepomp met winkel en First Nation-museumpjes. Alleen de omgeving, vooral van Teslin, is overweldigend.

Deze camping hadden we al een tijdje op onze verlanglijst staan, vooral vanwege de strategische ligging. Gerund door een leuk stel, een goede keuken, een behoorlijke wijnkaart en bier van het vat. Mijn liefje wat wil je nog meer, ja, een sterker WiFi-signaal. Daarom is dit stukje niet eerder verzonden en moesten we wachten tot nu. De foto is met mijn tablet vanaf het strandje van de camping genomen, dan snap je hoeveel schoonheid wij dagelijks moeten verduren.

Ondertussen is het zaterdag 10 mei, wij zijn vandaag Alaska binnengereden na weer een nacht op een unheimische plek bij een benzinestation aan de Alaska Highway en het was nog nat en koud ook. We hadden de 9e wat minder weer, zelfs wat motregen, maar het land was weer prachtig. Zoals we hadden voorgenomen boodschappen gedaan bij de Walmart in Whitehorse, geen fruit of groenten want dat wil de Amerikaanse douane niet! Over grens gesproken, een stuk van de weg tussen de Canadese en de Amerikaanse grenspost is een gruwelijk wasbord met gravel, stapvoets dus, ook omdat een buitenspiegel zowat van de camper lostrilde.

Maar nu staan we in Tok en bedenken hoe we de komende 4 dagen zullen besteden om op 15 mei om 6 uur 's morgens in de rij voor de Valdez-Whittier ferry te gaan staan: DIE BOEKING IS WEL GELUKT! Wordt vervolgd.

PS Het is half twaalf 's avonds Canadese tijd en het is nog licht.

11th May 2014
P_20140508_203658

Mooie foto! Btw...lezen jullie je commentaar ook? Laat even weten.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0464s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb