HOMER

North America » United States » Alaska » Homer
May 17th 2014
Published: May 18th 2014

Om in Homer te komen moet de Sterling Highway een flink stuk westwaarts worden gereden, mooie omgeving hoor, maar dat hadden we al eerder gehad (blase' he). Daarbij werd er aan een flink stuk van de weg gewerkt, inclusief 1 weghelft beschikbaar, beperkte snelheid, gravel, enzovoort. Wat hadden we in Homer te zoeken?, tot dat we na Soldotna naar het zuiden gingen rijden, langs de kust! Hoge bergen met ijskappen aan de overkant, volgens de kaart het begin van het einde van de wereld: Schiereilanden en eilanden die uiteindelijk overgaan in de Aleoeten, de keten die eindigt in de Beringzee. Niet alleen een mooi idee maar ook een mooi gezicht.

Bij Homer gaat de weg niet verder, alleen met boot of vliegtuig kan je naar het zuidwesten doorreizen, ook een beetje einde van de wereld dus. Onze campground heet niet voor niets Ocean View, we staan pal aan de rand met zicht op strand (breed bij eb), zee en de bergen aan de overkant van de baai. Ik heb er vandaag twee foto's bijgedaan, genomen om kwart voor zeven vanavond, een naar het zuidwesten met een beetje tegenlicht, de ander naar het zuidoosten. En ja, vanaf de rand van de camping, leunend tegen een hek, in short en poloshirt. Hoe kan ik beter beschrijven hoe het hier is.

Morgen gaan we naar Seward, de laatste outpost, ook zo een plek waar de weg ophoudt. Wordt vervolgd!

Tot: 0.062s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0376s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb