Karnevaalit

February 27th 2009
Published: February 27th 2009

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Carnaval Mazatlán 11 secs
Noniin.. Karnevaalit oli ja meni. Olihan ne aika isot. 😊 Harmittaa vaan että sain jonkun flunssan torstaina ja vieläkin oon toipilaana niin ei mennyt aika ihan vaan bilettäessä ja rannalla..

Torstaina mentiin Aquariumin viereen kun siellä oli lava ja musiikkia ja ihmisiä ja vaikka mitä! Semmosta Suomen festarimeininkiä paitsi että täällä on kaikki mukana vauvasta vaariin. Sieltä alueelta mentiin sitten Sumbawaan bilettämään, saatiin all you can drink rannekkeet puoleen hintaan eli 125 pesoa. Ei paha. Jos ei ole ranneketta niin yksi drinkki maksaa yleensä jonku 60 pesoa. Siellä tosiaan meni ilta ja kurkkukipu vaan ylty.

Perjantaina päätin pysyä päivän sisätiloissa ja illalla käytiin Centrossa syömässä mut lähdettiin aikasin kuitenkin nukkumaan. Lauantaina olin myöskin päivän vaan sisällä että jaksoi sitten illalla lähteä heilumaan. Olo oli ihan hyvä niin otin siinä muutaman bissenkin. Käytiin Centrossa katsomassa ilotulitukset ja pyörittiin siellä karnevaalialueella jonkin aikaa ja sit lähdettiin Villen ja Mikon kämpille siihen viereen. Siellä hurahtikin aika nopeasti ja sit yöllä siinä kolmen aikaan lähdettiin porukalla siihen keskustaan pyörimään. Oli muuten aivan sairaasti porukkaa siellä!! Tosiaan sieltä valu koko ajan ihmisiä pois, että en olis halunnu olla siellä paria tuntia aiemmin. Huhhuh. Hyvä kun nytkään pääsi liikkumaan mihinkään. Kävi hyvä tuuri kun törmättiin siellä kadulla Urieliin joka oli Ivan ja niiden bileissä ja se oli siellä selvinpäin liikkeellä ja vielä autolla niin se heitti meidät kotiin! Eipä tarvinnu maksaa ylihintaa taksista! Ja sit saatiin vielä porukalla kutsu mennä sunnuntaina katsomaan karnevaalikulkuetta Urielin talon katolta, josta on tosi hyvät näkymät Maleconille (eli kadulle jossa kulkue oli).

Sunnuntaina pysyin taas päivän sisätiloissa ja oli Skype-maraton Arton kanssa. Iltapäivällä mentiin sit katsomaan karnevaalikulkuetta! Se lähti Maleconin toisesta päästä ja päättyi toiseen päähän. Yhteensä Malecon on monta kilometriä pitkä, joten kulkue kesti yhteensä joku 4 tuntia. Kun oltiin siellä katolla niin kesti jonkun tunnin ennenkun kaikki lavat oli menneet ohi. Siellä oli mukana siis semmosia lavoja, joissa oli koristelut ja ihmisiä ja vaikka mitä. Sit siellä oli vielä lavojen välissä tanssikouluja yms. kavelemässä/tanssimassa. Oli kyl aika hieno kulkue. Sen jälkeen lähdinkin taas kiltisti peittojen alle nukkumaan. Maanantaina ja Tiistaina olin kanssa vaan kämpillä, oli sen verran kipeä olo. Maanantaina kävin vaan apteekissa ostamassa rohtoja (mm. sain silmätulehduksen, onneksi täältä saa lääkkeitä ilman reseptiä ni ei tartte välttämättä lääkäriin asti raahautua) ja Tiistana kävin vaan kaupassa. Pikkuhiljaa alkaa tässä tää flunssa helpottamaan, mutta alkuviikosta muutamaan kertaan kyllä mietin että pitäskö käydä lääkärissä.. Ei kuitenkaan missään vaiheessa kuume noussut.

Nyt sitten koulu taas jatkui.. Eilen illalla käytiin syömässä Thai-ravintolassa ja sit mentiin porukalla leffaan. Täällä on hyvä kun jos ei yks leffa kiinnosta niin voi mennä toiseen kun meitä on yleensä niin paljon et melkeen osa menee kattomaan aina toista leffaa kun osa. :P

Busseista täällä muuten taas lisää infoa.. Noi paikallisbussit on kai vissiin aina saman kuskin käytössä koska kuskit saa koristella bussin miten tahtoo sisältä.. Yleensä siinä tuulilasissa roikkuu jotain onnenkaluja, tai sit siellä on valokuvia, nimiä yms.yms. Pitää yrittää jossain vaiheessa ottaa kuvia busseista. 😊 Ja sit en muista olenko jo kertony aikasemmin mutta yks kerta kun menin kouluun niin yhtäkkiä bussi vaan pysähty 10 minuutiksi kun kuski tilasi kadunvarsikojusta itsellensä katkarapuja. Siinä sit odoteltiin koko bussillinen että kuski saa katkarapunsa ennenkun matka jatkui. :D

Lisää taas myöhemmin! Adios!

Tot: 0.103s; Tpl: 0.017s; cc: 9; qc: 48; dbt: 0.054s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb