"dannelsesrejse i Playa del Carmen"

Published: July 1st 2008

Jamen Hallo, saa ska vi blogge!
Vi har lige faaet fri fra vores anden skoledag, som vi synes, har vaeret meget haard, da vi egentlig hellere ville paa stranden i morges. Skolen, vi gaar paa, er, surprise-surprise fyldt med skrydende amerikanere, som raaber spanglish. Foerste skoledag, altsaa igaar, ankom vi 1 1/2 time for sent, da vi havde stillet vores ure forkert...og for vild paa vej til skole...naa naa, men det er vel Mexico, saa det var vist ik noget problem.

Da vi ankom til Cancun lufthavn (3 1/2 time for sent), blev Fogde udpeget til kontrol... men heldigvis ombestemte de sig i sidste oejeblik, saa vi naaede lige akkurat den sidste bus til Playa del Carmen. Der var vi jo saa heldige, at vi havde bestilt et skoent hostel til 10 dollars paa forhaand.....det viste sig dog, at hostlet ik var helt saa skoent som paa billederne, men vi klarede os da levende igennem foerste nat.

I gaar var vi i Walmart (Bilka Himlen), men var en lille smule skuffede, da det ikke helt kunne leve op til de amerikanske walmarts...men vi blev da tilbudt baade aegtemaend og mexicanske boern, mens vi var derinde, saa helt kedeligt var det da ikke. Ellers har vi tilbragt dagene paa stranden, og badet i det azurblaa caribiske hav, som er meget skoent. Stranden er viiildt flot med helt hvidt sand....desvaerre fik vi rullet os lige rigeligt i det, da vi ikke var fine nok til at ligge i en strandstol.

Nu har vi saa faaet vores familier - og man maa sige at Ditte har vaeret heldig med sin vaertsfar - magen til laekkermaas skal man vist lede laenge efter..... haaber, vi kan snige et billede ind paa et tidspunkt. Fogdes familie er ret larmende med tre boern, den yngste 2, men ellers er de flinke nok. Men synes godt nok, den der baby vraeler lige lovlig meget- thank god for oerepropper!

Tot: 0.062s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb