Rejsemave, soesyge, hvalhajer og andet godt fra Mexico

Published: July 8th 2008

Saa er vi tilbage efter en lidt for lang pause....men desvaerre har vi doejet lidt med fordoejelsen (hmmmm). Vores sarte og delikate maver er aabenbart ikke gearet til den Mexicanske cuisine! Men ellers har vi det HERLIGT!

I loerdags meldte vi os paa en tur til oeen Holbox, hvor hvalhajerne befinder sig smaa tre maaneder om aaret. Det betoed, at vi skulle op foer klokken 4 om morgenen og ud paa en laengere rejse, hvor flere bukkede under undervejs (ingen navne naevnes). Vi var saa heldige, at en MEGET skoen amerikaner-kineser dame ogsaa havde meldt sig til.... og hvilken klaphat!!! Naa, men altsaa- turen ud for at finde de hersens hvalfisk foregik i en mindre speedbaad og det var en skoen og flot tur til at begynde med. MEN efterhaanden som vi fik bevaeget os ud paa det store ocean, blev boelgegangen mere og mere voldsom, og det endte med at 4 damer (inkl. Ditte) maatte oerle og fodre fiskene, som guiderne sagde...baahhhhh!! Fogde var dog den vildeste soeulk og klarede det bedre end maendene! Hun agerede tilmed sygehjaelper! Og var i vandet flere gange og kunne sikkert have vaeret derude flere dage.
Men i hvert fald, saa kom vi begge i vandet og fik snorklet ovenpaa de her kaempe fisk, som kan blive op til 15 meter lange. Saa alt i alt var det hele turen vaerd for os begge. Vi var faktisk ogsaa saa heldige at se kopulerende havskildpadder, men det lykkedes amerikanerdamen at faa skraemt dem vaek med sin skingre ryst! BUMS!

Efter svoemmeturene med hvalhajerne spiste vi frokost paa Holbox, og blev inviteret ud paa en gaatur af vores hulemand af en guide. Vi var de enste som gad med, og det var en skoen gaatur, som foregik i en golfvogn! En praksis vi paataenker at praktisere rundt om soerne hjemme i KBH!

Soendag tilbragte vi hver vi hver for sig, da Fogde ville dykke og Ditte hellere ville residere paa stranden. Begge foretagender gik fint, og Ditte hyggede sig i en meget dyr liggestol til rytmerne af skraalende mexicanere! Imens dykkede Fogde rundt ude i havet og saa alle mulige fisk og en morene- samtidig faldt vandstanden da hun kom til at sluge flere kubikmeter havvand og naesten doede!

Familierne synes, vi er MEGET underlige fordi vi ikke har vaeret i byen endnu- og faktisk sover foer et barn paa 2. Men hvem har lyst til at gaa i byen med skidemave og desuden er vi her jo for at studere.....Meen vi sniger os maaske ud paa en bytur eller 2 inden turen gaar videre!

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0426s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb