Barra de Navidad, Mexico

Published: November 11th 2014

San Miguel de Allende to Barra de Navidad, Mexico

===English version below===

We ruilen San Miguel de Allende voor een verblijf aan de kust, in Barra de Navidad. Het is een kleine kustplaats aan een zandbank en baai. We zitten niet langer op 1910 meter maar op zeeniveau aan de Stille Oceaan. We onderschatten de impact van de zon en de hoge vochtigheidsgraad. Pas als we systematisch meer gaan drinken en meer zout eten voelen we ons beter. Toch is de hitte uitputtend. Op een dag halen we een gevoelstemperatuur van 55°C !

We passen op de woning van een gepensioneerde Britse dame die voor 2 maanden naar Canada gaat. De woning staat te koop.

Het huis ligt vlak aan het kanaal met een ruim zwembad. Bootjes (lanchas) varen voorbij terwijl we aan het zwemmen zijn.

Ze heeft 4 katten. Gato is de huiskat. De andere 3 zijn straatkatten en mogen de woning niet in. Onze opdracht is de katten eten geven en erover waken dat de straatkatten niet in contact komen met de huiskat. Is nog maar één keer mislukt, met een hevig en kortstondig gevecht als gevolg. Gato heeft het overleefd, oef!

Vrienden van de eigenares leiden ons rond in de regio. We bezoeken Manzanillo, het Grand Bay hotel en het schiereiland. Een mooie tropische streek hier maar oh zo warm. Je wordt dat gewoon beweren de Amerikanen en ze zweten al even erg als wij!

=============================================================================================

A complete change of scenery, from San Miguel de Allende in the mountains to the coast of Barra de Navidad. It is a lovely little town situated on a sandbar in a large bay. We are no longer at 1910 meter but at the Pacific Ocean. We underestimated the impact of the sun and the humidity. Only upon drinking more and eating more salt we start to feel better. The heat is exhausting us. One day it even felt like 55°C !

We are looking after a house of a retired British lady who goes to Canada for 2 months. Her property is for sale.

Her home is located right at the canal and has a large swimming pool. We can watch the boats (lanchas) pass by while we take a swim.

We have 4 cats to watch. Gato is the only domestic one. Our jobs is to feed them and to make sure Gato doesn’t get into a fight with the other cats. There has only been one short fight which all cats survived!

Friends of the house owner show us around in the area. We visit Manzanillo, the Grand Bay hotel en the peninsula. It’s a beautiful tropical environment but o so hot. The residents tell us we will get used to it but they still sweat as much as we do!

Tot: 0.096s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 55; dbt: 0.0558s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb