Dag 46: Logeerpartijtje


Advertisement
Mexico's flag
North America » Mexico » Jalisco » Guadalajara
November 15th 2016
Published: November 15th 2016
Edit Blog Post

Zaterdag zijn we naar de Rio caliente gegaan. Dar betekent hete rivier en dat is dezelfde als waar de spa's in Ajijic hun water vandaan halen. Alleen omdat ik nu een lokale gids had konden we wel een plek vinden waar je op een normale manier het water in kon. En dat water was heerlijk warm. De hele week was het weer al slecht en ook vandaag regende het weer een beetje. Maar daardoor was het warme water nog lekkerder en wilden we er helemaal niet meer uit komen. Toen we onszelf toch uit het warme water gehesen hadden stond er een verjaardag op de planning. Ik ben echter al helemaal ingeburgerd en dus waren we weer een uur later dan de bedoeling was. Gelukkig misten we niet zo veel want het was in een Duits restaurant, en het eten stond teleurstellend ver van goed Duits eten af. Daarna vroeg het gastgezin of ik Nederlands eten wilde koken. Aangezien de overlap tussen wat ik kan koken en wat de Nederlandse keuken bevat is niet heel groot is, kwam ik weer uit op pannenkoeken. Deze keer maakte ik ze met ham en Mexicaanse kaas, en ze hadden geen poedersuiker of stroop. Deze keer lukten de pannenkoeken echter wel en ik was zelf ook verrast over hoe goed ze smaakte. Aan het eind van deze trip ben ik waarschijnlijk een hele goede pannenkoekenbakker.

Die avond waren we uitgenodigd voor een feestje van iemand die we in de supermarkt ontmoet hadden. En dat feestje was zo gezellig dat we het centrum nooit bereikt hebben. Bovendien heb ik daar weer goeie tips gehad over waar ik heen moet gaan, zoals sandboarden in de duinen en op het strand van Veracruz.

Gisteren hebben we heerlijk uitgeslapen en werden we wakker met echte Noorse bolussen, omdat Ingrid ook de lokale keuken moest laten proeven aan ons gastgezin. Daarna hebben zijn we naar een museum gegaan in het centrum dat hoog stond aangeschreven. Daar was een expositie over de jurken van een Spaanse ontwerper dus daar heb ik me enorm mee vermaakt. Daarna hebben we een afscheidsdiner gehouden in een leuk restaurantje net buiten het centrum.

Vandaag is weer een reisdag en dus zit ik in nu de bus naar Morelia. Daar kan ik het volgende item van mijn lijst afstrepen, want daar is het vlinder reservaat.




Additional photos below
Photos: 5, Displayed: 5


Advertisement



Tot: 0.249s; Tpl: 0.014s; cc: 12; qc: 51; dbt: 0.1263s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb