Quebec 28-29 Mei 2017


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Quebec » Québec City
June 15th 2017
Published: June 15th 2017
Edit Blog Post

Na een wat woelige nacht in het topbed in de hostel breekt een nieuwe dag aan. Op de wind na is het mooi. Die ochtend organiseert de hostel een begeleide stadswandeling. Hoewel groepsactiviteiten niet mij ding zijn, vergezel ik de gids doorheen de stad. Dit is ideaal om een eerste indruk van de stad op te doen. We komen op verschillende plekjes en ik krijg inspiratie om zelf verder op verkenning te gaan.



Quebec voelt heel Europees aan. Het werd gesticht door de Fransen, veroverd door de Engelsen om later terug Frans te worden in nieuwe land Canada. In de namiddag doel ik wat rond en bezoek uiteindelijk het Morrin huis. Een oude gevangenis en later het centrum van de Engelssprekende gemeenschap.



In de avond verhuis in naar men warmshowershost Patrick, deze kookt een pittige rijstschotel met kip. Nadat ik men Azië-avonturen had laten vallen, eten we met stokjes.

De ochtend erop vergezelt Patrick me naar de stad. Hij gidst me nog langs een ander onontdekkte hoekjes. Hij vergezelt me nog naar de citadel voor de rondleiding langs de gebouwen van de Gouverneur-generaal. De vertegenwoordiger van de Engelse kroon in Canada. Vervolgens neem ik nog de volgende toer langs het militaire luik van de citadel en het nog actieve Franse 22ste bataljon.





Ik nog wat straten en parkjes. Ik kom op de Plains of Abraham waar de veldslag tussen de Engelsen en Fransen plaatsvond. Hierna keer ik huiswaarts om me voor te bereiden op de volgende trapdag.


Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement



Tot: 0.309s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.142s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb