Quebec – Ottawa 11 Juni – 15 Juni 2017


Advertisement
Canada's flag
North America » Canada » Ontario » Ottawa
July 7th 2017
Published: July 7th 2017
Edit Blog Post

Na een comfortabele nacht bij Peggy en Stephane resten er me nog enkele uren voor ik carpool naar Ottawa. Ik ga naar het aquarium. Ik zie er walrussen en ijsberen. Verder zijn de aquaria mooi afgewerkt met een uitgebreid aanbod aan vissoorten, zeer informatief. Op het ogenblik dat ik net rond ben, valt de stroom uit. Tijd om te vertrekken.



Ik neem nog even een douche en ga dan naar het rendez-vous punt waar ik Sylvain de chauffeur ontmoet. De fiets gaan achterop en met nog 2 anderen zijn we vertrokken. Na een relatief vlotte rit komen we rond 21u in Ottawa. Men warmshowershost Maryse komt me ophalen. Na nog een hapje duik ik onder de lakens.



Ik neem de bus naar het centrum van Ottawa om toeristje te spelen. Ik probeer een begeleid bezoek aan het parlement te scoren maar alle Engelstalige rondleidingen zijn volzet tot 's avonds laat. Ik doe een wandelingetje en kom uit bij het Bytown museum. Dit vertelt het verhaal hoe Ottawa ooit een houthakersdorp was dat uitgroeide tot de hoofdstad van Canada. Na een tussenstop aan de War Memorial en een snack wandel ik naar het Canadian museum of Nature. Wederom een museum met tal van interessante zalen over mineralen, dino's, de aarde en het heelal, de oceanen. Ik eet nog een pizza maar bij thuiskomst word ik door de familie uitgenodigd voor maaltijd nr 2.



De dag erop heeft Maryse vrij en gaan we per auto naar de MEC of de betere outdoorshop van hier. Ik koop een drybag en een airhorn om wildlife af te schrikken. Ik schaf me ook nog nieuwe drinkenbussen aan omdat de mijne erg vies smaken. Op de terugweg zet Maryse me af bij het War Museum. Dit vertelt het verhaal over de betrokkenheid van de Canadezen bij tal conflicten. Van bij de Indianen tot de wereldoorlogen en peacekeeping voor de NAVO. Een zaal met allerlei oorlogstuig is afgesloten wegens een privé evenement. Na men verontwaardiging uitgedrukt te hebben, krijg ik een ticket om de dag erna terug te komen. Terug bij Maryse pak ik alles in want voor de komende 2 nachten verhuis ik naar een AirBnB.



De dag erop fiets ik terug naar MEC fiets ik terug naar MEC voor nieuwe pedalen. Een tikgeluidje dat me al even achtervolgt hoop ik hiermee te verhelpen. Op de terugweg stop ik terug bij het warmuseum om de laatste zaal te zien. Goed dat ik ben terug gekomen. Ik zie nog allerlei tanks uit WO1 en 2. Verder nog luchtafweergeschut en allerlei rijdend materiaal.





Men laatste dag in Ottawa gebruik ik voor wat luierij, voorbereiding voor de komende dagen en wat kleren wassen.


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement



Tot: 0.211s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 52; dbt: 0.074s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb