Port Moody, op bezoek bij Heather -vanaf 18 september-

Canada's flag
North America » Canada » British Columbia » Port Moody
November 29th 2011
Published: December 5th 2011

Toen Judith in Tanzania was, lang geleden alweer, had ze meegeholpen in een vrijwilligersproject waarvan de helft van de vrijwilligers Canadees was. Hier was ook het idee ontstaan om ooit naar Canada te gaan. Met sommige van de vrijwilligers had ze nog contact, waaronder Heather. Heather was net samen met haar vriendin Edith verhuisd van Vancouver naar Port Moody, een dorpje net buiten Vancouver. Erg speciaal om elkaar na zo'n lange tijd weer te kunnen zien! Ze woonde vlakbij allerlei natuurgebieden, waaronder een mooi meer waar we samen zijn gaan wandelen en zwemmen. Jammergenoeg had Heather het erg druk met haar studie en had ze verder weinig tijd om samen ergens heen te gaan. Ondanks de slechte busverbindingen hebben Ciaran en ik hebben zo goed en zo kwaad als het ging de omgeving met z'n tweeen ontdekt. We hebben uiteindelijk nog wel een paar mooie parken kunnen bezoeken. Een van de leukste dingen die we gezien hebben was grappig genoeg in een haventje vlakbij Heathers huis. We liepen een steigertje op en toen we over de railing keken zagen we precies onder ons een otter die van een vers gevangen krab zat te genieten. Toen hij deze op had verdween de otter onder water, maar hij kwam al snel terug met een nieuwe krab. Deze vocht voor z'n leven en gaf de otter een paar flinke knauwen maar het mocht niet baten.. De krab werd levend verorberd. We zagen de otter nog een paar keer terugkomen met een nieuwe prooi. Verbazingwekkend hoe snel hij ermee aan kwam slepen!
Na een paar dagen werd het tijd om verder te gaan. Heather en Edith vertelde ons over een dorpje, Nelson, waar veel hippies en kunstenaars zouden wonen. Dit werd onze volgende bestemming. 😊

Tot: 0.111s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0759s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb