178.den - Istanbul,derby Besiktas vs Fenerbahce


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul
March 3rd 2013
Published: June 21st 2013
Edit Blog Post

Opat neskore vyrazenie do ulic a opat v plane nakupy ale nastatie uz bezomna. Mna cakal futbalovy vecer.

Miriam si kupila vodnu dymku a fajnovy luster,samozrejme mami ako vzdy opakovala a chcela si to kupit aj ona. Bolo jej vysvetlene ,ze to je pre nu zbytocnost, naco sa samozrejme urazila a prestala komunikovat.

Na pesej zone pri taksis namesti je kopa obchodikov a v kazdom paradne zlavy, opat sa tu oplati viac nakupovat ako v turistickom grand bazare.

Po tejto pesej zone premava starodavna elektricka,jeden z mnohych symbolov istanbulu.

Roznymi ulickami sme sa dostali az ku galatskej vezi, fajn miesto na oddych. Hned som tu aj otestoval platene verejne wc. Turecky styl ale neuveritelne ciste. Po kazdom cloveku nabehne obsluha a zahaji cistenie budky.

Pri vezi sme si dali aj obed, vonku bola zima,tak sme sli dnu,bohuzial bolo tam riadne nafajcene.

Na zastavke karakoy som a so svojimi spolocnikmi rozlucil,oni smer nakupy ,ja smer futbal. Nasadol som do elektricky a odviezol sa na konecnu do kabatasu, odkial je to na stadion besiktasu zhruba 10.min pesi.

Elektricka bola riadne narvana. Takych 80%!c(MISSING)estujucich tvorili fanusikovia besiktasu.

Po vystupeni z elektricky som si kupil sal aby som zapadol medzi domacich

Zapas zacinal az o 19/00,no mne to pripadalo ako keby mal zacat za 10.minut. Styri hodiny pred vykopom bolo nenormlane vela ludi prd stadionom a okoli ani nehovorim. Tu to veru futbalom zije,najskor je alah,potom futbal a az potom to ostatne. V okoli stadiona nesmeli chybat policajti. Na stadione su dva fanshopi, napraskane roznymi suvenirmi za rozumne ceny,nie ako u nas,ziadny vyber a astronomicke ceny. Oba fanshopi boli preplnene ludmi,co nieco kupovali. Pred stadionom bol este jeden pojazdny fanshop,kamion,z ktoreho zneli do okolia fanusikovske pesnicky.

Tri hodiny pred vykopom sa otvorili brany stadionu. Hned som siel dnu, samozrejme zlym vchodom,tak ma dvaja ludia po turecky navigovali kade mam ist. Znacenie bolo trosku chaoticke.

Prd vstupom klasicka prehliadka,nic mi nenasli,potom vystup schodami,tu kontorla listku, ten vlozeny do citacky a uz som bol na stadione. Mensi sok,ocitol som sa v sektore hosti, ti tu dnes nebudu,vdaka tomu som sa dostal aj vlastne na stadion, inak by som nemal sancu. Vyuzil som tu wc,na urovni. Na listku bolo sice cislovanie ale kazdy sedel kde chcel.

Vo vsetkych sektoroch, okrem nasho,boli pozapichovane vlajocky,par ludi si ich bralo z vedlajsich sektorov,resp im ich podavali securiti,isol som aj ja,no uz sa mi neuslo. Po chvili vsak prisiel usporiadatel aj s velkym mechom,ten hodil do hladiska a ludia si vlajocky civilizovane rozdali.Jeden clovek si bral len jednu vlajocku. Nechcem vediet co by sa stalo keby sa to konalo v indii,tam by sa ti ludia aj pozabijali,o nasej krajine radsej pomlcim.

Par minut pred zaciatkom sa dostal z ulice na stadion slzny plyn,zrejme mensie nepokoje,tak sme si vsetci trosku poplakali.

Atmosfera ma trosku sklamala,cakal som viac divociny,ohnov. Ale inak bolo parada, cely komplet stadion povzbudzoval,najlepsie boli prekrikovacky. Este pred vykopom dobehol do stredoveho kruhu clovek,zdvihol ruky,cely stadion komplet stichol, ruky spustil dole a cely stadion kompet zahucal,parada.

Zapas skoncil nakoniec 3-2 pre domacich, na posledny gol prihraval holosko. Ten po zapase vybehol z kabiny na ihrisko do pol pasa a zacal tancovat po ihrisku, fajn sou.

Na tribunach je velmi popularne luskanie jadierok tak ako u nas,iba tu sa luskaju slnecnicove a nie tekvicove.

Obcas sa mi moji spolusediaci prihovarili v turectine,tak som im vzdy len pritakaval. Netusili ,ze som cudzinec.

Po zapase som sa vybral domov,s mensim strachom aby popri stadione nebehali fenerbahce fans a nezautocili na mna. To sa nestalo a s mensim zabludenim som sa dostal domov. Besiktas fans oslavovali vitazstvo po celom meste.

Na ubytku som kukol co nasi nakupili a spanok.

naklady

naklady nezname,raz som platil ja,raz rodina,raz mix

foto
http://min.us/mnrp6v9F56CVX


Advertisement



Tot: 0.684s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 45; dbt: 0.4041s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb