175.den - Istanbul


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul
February 28th 2013
Published: June 20th 2013
Edit Blog Post

Rano ma zobudilo strasne hlasne hlasnie z reprakov,zrejme nieco o lete ale pochvili som opat zalomil. Definitivne prebratie bolo o 6/00. Zachod,zamenenie penez a smer mhd c. E10.

Bus smeruje do pristavu kadikoy a stoji 7l (l = turecka lira). Po vyjdeni z letiskovej haly treba ist stale rovno,zastavka je v pohode vidiet. Listok sa kupuje v zvlast okienku a nie v buse. tak som aj spravil,lenze z okienka ma posielali do busu,ze tam si ho mam kupit,sofer ma zas poslal nazad k okienku,kde mi nakonec listok predali. Turci zatial moc po anglicky nevedia co si vsimam.

Vonku nenormalna zima a mini dazd.

Cesta do pristavu trvala hodinu a dvadsat minut, stali sme na neuveritelnych 63 zastavkach. No dobre na vsetkych nie,cez niektore sa len prefrcalo ale dokopy ich bolo 63. Nazvy zastavok ukazoval monitor v buse.

V buse bola aj mensia sou. Jeden chalan nestlacil tlacitko na vystup,tak mu sofer nezastavil. Chalan po nom zacal kricat,sofer otvroil dvere,chalan furt volaco po nom krical, sofer sa nasral a vybehol za nim, a taktiez nieco po nom pokrikoval.

Bus z letiska vyrazil prazdny,cestou sa ale riadne zapratal.

Po vystupeni z busu som sa opytal securitaka odkial ide lod na pevninsku stranu istanbulu, pristav kabatas.

Kupil som zeton na lod za 3l,jasne,ze mensi problem pri kupe. Furt som stlacal talcitko a furt mi to neslo,nakonec mi jeden turek povedal,ze to je automat na karty,na zetony bol o kusok dalej.

Pred nastupom do lodi bolo treba prejst cez turniket kde sa hadzal zeton,ten mi nazad nevypadol, mensie stresi ci to pri vystupe odo mna nebude chcet zeton,nechcelo.

Lod bola total full. Cestujuci tu citali noviny,jedli pracliky,pili caj. Vsetko sa tu dalo zakupit.

Po 20.min plavby sme dorazili,nastaste dazd ustal,kupil som si ranajky,praclik. Mnam.

Zapinam GPS a smer taksim namestie,cestou som skocil do banky a zbavil sa vsetkych usd, neskor zistene ,ze v meste v zmenarnach bol kurz este lepsi. V banke som cakal asi 20.min,boli predomnou len dvaja ludia ale ja som mal kopu casu.

Na taksim namestie sa dalo ist aj zubackou ale ja som siel pesibusom, vyslapal som si mensi kopcek a ocitol sa na namesti.

Ulicu s ubytkom som hladal asi pol hodinu,bo som si nenapisal presnu jeho poloho. Nakoniec sa mi to podarilo najst pomocou jedneho turka co odovzdal akurat dieta do skolky,ten ma zaviedol az pred dvere Green House hostela.

Check in bol az po 10/00,tak som cakal na recepcii kym sa vopred objednana izba pripravy. Jeden zo zamestnancov mi vyniesol batozinu do izby,v recepcii mi naliali caj.

Recepcny mi prelozil smsku z atlasjetu,stalo sa to coho som sa obaval,zrusili mi let. Treba volat do call centre,ze co dalej. Ale recepcny hovoril,ze to neni problem, bo za den lietaju do Kayseri aj tri spoje,tak ma zrejem len presunu na dalsi.

Izba bola velka,so sprchou a zachdoom,jedna dvojpostel a jedna poschodova postel. Vrchna postel bola moja. Na izbe este majitel s jednym pracovnikom spekulovali asi hodinu nad kablovkou,bo to neslo,nie ze by mi to vadilo. Menili kabel,ja som sa medzi tym konecne osprchoval. Izba sa vdaka meneniu kablu riadne vychladilla,bo ten natahovali cez okno.

Po ubytku a zisteny,ze posila zo slovenska este len pristava som sa vybral do mesta najst predajnu vstupeniek Biletix,nieco ako u nas ticketportal. Bohuzial moc sa mi to nedarilo, kazdy clovek ma posielal inde ale nakoniec som sa tam dako dostal. Opat zla sprava,v tomto mi listok na futbal nedaju,tie davaju iba v pobocke co je v mega nakupnom centre pri metro zastavke sisli.

Po prehliadke pesej zony na istiklal cd som sa vratil nazad do ubytka cakat rodinu. Cakal som ich na recepcii. S miriam a dusanom som sa stretol po 7 mesiacoch, kedze pred mojou cestou boli mesiac v usa a s mami sa stretavam po 6 mesiacoch.

Hned po ich ubytovani smer nakupne centru a vyzdvihnutie listku na futbal.

Nakupili sme zetony na metro a sli. Vola sa to tu metro ale podla mna su to elektricky.

Z taksim namestia sme sli na zastavku sisli. este pokus o vyemu penez v jednej banke ale nemali tu zmenaren. Potom nas uz privitalo velke obchodne centrum. Na 2 poschodiach su fast foody a ostatne je zaplnene obchodikmi,resp kinom a velkou hernou. Biletix najdeny na dve spytania,odovzdal som pas,podpisal neaky papier a uz som mal listok na velke derby.

Potom uz len behanie po obchodoch a presun nazad na metro.

Pred vstupom do tohto nakupneho centra bola securiti kontrola,opat cez pipac a rontgen batoziny.

Po vystupeni na taksim namesti sme sli hlavnou turistickou triedou k ubytku. Same restiky a nadhanaci. Do jednej nas nadhnac zlakal. Ako prdkrm nam donesli tur.chleba. dali sme si kebab na rozne sposoby,dusan si dal specialny hlinenny dzban. Dzban pred nami zapalili,nechali chvilu horiet,vrch dzabana odsekli a vysypali papanicu na tanier. Toto jedlo bolo najlepsie.

Zniceny z cesty na ubytku hned zaspavam. Konecne mam pod sebou makky matrac.

Pred spankou ale este do seba pcham konecne parenicu a horalku. Mnam.

Na ulici je neskutocne cisto,klud. Uplny relax oproti indii,holt civilizacia.

naklady

vymena na letisku 10usd = 17l (l=turecka lira)
vymena v banke 60usd = 105,75l
bus c.10e z letiska do pristavu - 7l
ferri kadikoy - kabats - 3l
praclik - 1l
ostatne naklady nezname,raz som platil ja,raz rodina,raz mix

foto
http://min.us/mnrp6v9F56CVX


Advertisement



Tot: 0.104s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0611s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb