Erasmus i Istanbul


Advertisement
Turkey's flag
Middle East » Turkey » Marmara » Istanbul » Sultanahmet
March 6th 2011
Published: March 6th 2011
Edit Blog Post

Mitt första inlägg sen jag kom till Istanbul.
Jag går på läkarprogrammet i Lund och ska läsa termin 9 i Istanbul, Turkiet.
För lite mer än en vecka sedan landade jag på Atatürk Airport och tog bussen från flygplatsen, som ligger på europeska sidan av Bosporen, till Kadiköy där jag bor nu. Kadiköy ligger på asiatiska sidan och bussresan var jättefin. Jag landade på kvällen så det enda jag såg var upplysta palats och moskéer. Bron över floden till Asien är jättevacker på kvällen och alla är så hjälpsamma att man på en gång känner sig välkommen här.





Advertisement



Tot: 0.077s; Tpl: 0.017s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0506s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb