133.den - presun jolfa (klastor)


Advertisement
Iran's flag
Middle East » Iran » West
June 23rd 2019
Published: June 26th 2019
Edit Blog Post

Na ubytku pohodlna postel, uz len ranajky chybali.

Vonku ziadne otvorene jedlo.

Nakonec nachadzam jednu pekarnicku, kupujem dva plnene chleby, take placky.

No nez sa do nich pustim, vidim kopu ludi v malej miestnosti ako do seba nieco tlacia. Omeletu. Hned teda objednavam. Cakacka kym sa uvolni miesto, potom cakacka na pochutku.

Prinasaju mi ju v malom hlinennom hrnci, k tomu chleba. Chut genialna, som si spomenul na maroko tam to bolo rovnako dobre.

Napraskany pochodujem k severnemu bus terminalu (asi 5km).

Minam istanbulsku branu. Nic extra. Taktiez nic extra po ceste.

Akurat sa ku mne pridava mladik, co tlaci tacky. Na nich dake lahke mechy.

Ang nevi ale co som vyrozumel pozyva ma na disco kde je aj alkohol a kurvy. Tez sa nemohol zjavit vcera.

Furt cestou mele to iste, disco, znazornuje tanec. Velebi usa.

Na rozlucku mu davam kusok chlebu, moc mi i tak nechutil.

Prichadzam k terminalu, len sa treba k nemu dostat cez velky kruhac.

Samozrejme ako to uz byva, na okraji opravovne aut.

Mozno i zo desat a vsetky plne. Neni sa co cudovat pri takych starych autach. Ale sem tam sa v garazi objavi i novsi kus.

Na terminal sa nedostavam, odchytava ma nadhanac do share taxi.

Moj ciel je hranicne mesto jolfa. Hranica medzi iranom a azerbajdzanom.

Cena je 210k za share (tak vravel aj recepcny). No pre istotu sa pytam ci share, chalan nerozumel a na mobile mi ukazuje 840k.

K sume 210 sa uz neviem dostat. Tak nic idem na minibus.

Chytam predposledne miesto, pri vodicovy.

Ani v tomto meste neboli ojebavaci, s taxikarom to bolo skor nedorozumenie.

Bus cesta prebehla v pohode.

Vodic sa pred opustenim mesta a prichodom do noveho musel hlasit v policajnej budke. Niesol tam stazku.

Tu policajti zastavovali i auta, na nahodnu kontrolu dokladov. Prednost mali vzdy nove, zrejme cakali, ze im nieco kapne.

V strede mesta marand mi spolucestujuci aj sofer ukazuje nech vystupim.

Platim tak ako vsetci 45k, zadny ojeb, pekne mi vydal. Cenu mal vypisanu (v perzstine) na prednom skle.

V buse som bol mini atrakcia.

Idem teda podla pokynov ku kruhacu.

Zastavka na obed.

Tu ojeb, kokot vsak ojebal aj domacich, ti boli dobre nasrany ale zaplatili.

Na kruhaci zistujem spoj do jolfa.

Vsetci mi ukazuju na share taxi.

Nakonec ma do jedneho nakladaju. Dostal som prednost pred domacou, ta trochu nasrana.

Na moje prekvapenie i tento taxi ma stazku, tak zastavka u policie.

Postupne vystupuju ludia (dokopy 4cestujuci a jeden vodic).

Co ma prekvapilo, tak clovek co vystupil cca 10km platil rovnako ako keby siel do ciela. Opat ziadny ojeb, uz sa nevim dockat normalnych ludi na kauze. Cim som blizsie tym je to lepsie.

Sofer ma vyhadzuje pri centre.

Davam colu a smer ubytka podla maps.me.

Vonku riadny hyc.

Prve ubytko na totalku full.

Druhe hotel aras v pohode.

Share kupelka uz ma co to za sebu, postel dvojita a wifi ide i ked update pomalicky, vpn nejde.

Po zlozeni veci idem k mojmu cielu preco tu vlastne ostavam noc, armensky klastor stepanos. Ono mi nejde ani o ten klastor ale o cestu k nemu.

Mestecko onicom, vyskove budovy, vacsinou opustene. Vystavba hotelov, nevim pre koho, ludi tu nevidim.

Inac je toto daka free zona, ale co som sa pytal taxikara, tak tovar tu lacnejsi neni.

Prichadzam k rieke (len potok). Pri nej mini parcik s altankami ale nic extra oproti ostatku iranu.

Idem na vypadovku ku klastoru.

Kopa aut ale prdia na mna.

Jeden chlapik ma odvaza asi 3km za obchodne centrum. Pri nom luxusny 5* hotel.

Cakacka. Straznik z elektrarne ma zo mna srandu a len kruti hlavou.

Po polhodine mi zastavuje nakladna modra saipa (typicky dopravny prostriedok). Osadka nevi ang, vysadzaju ma pri kuhestan.

Oddychova zelene zona. Ale moc lakavo to nevyzeralo.

Tu nist, par aut mojim smerom ale vsetci ma maju na haku.

Tak fotim rieku za ktorou je uz azerbajdzan, teda len jeho mala cast. Nieco podobne ako male uzemie ruska v polsku.

Okolie naparadu, krasne hory, doplnene o veze s vojenskou posadkou.

30.min a nic, to je moja hranica, bo cas je uz pokrocili.

Davam posledne tri auta.

Stastie, posledne mi zastavuje.

Rodinka zo severu iranu.

Mam zabezpeceny odvoz tam i nazad.

Chlapik vravi ang, zena nie, dcera trochu.

Fajn pokec, rodinka je dost zabavna.

Ideme cez paradny kanon, mi to pripomina red canyon v usa, do toho este americka hudba.

Chlapik nevi cestu ku kostoliku, nema gps. Je len jedna cesta. Ukazujem mu moju.

Prichadzame na parkovisko. Osviezenie v ladovej vode. Voda z pramena.

Vravim chlapikovy, ze ja budem platit vstup 3x viac. Neveri, no uveril.

Tu sa delime.

Najskor skumam fajn kostolik, neskor presun do klastora.

Tam pekne nadvoricko, cimri mnichov su neni otvorene (uz tu nebyvaju).

Je tu mini muzeum. Dnu armenske artefakty.

Opustam objekt a cestickou sa splham na blizky kopec, z ktoreho je genialny vyhlad na cely objekt zasadeny medzi skalami.

Po fotkach zbieham dole. Odchytavam mojich taxikarov a ideme nazad.

Cesta uchvatna. Je tu zakaz fotit ale to nikoho netrapi. Ludia sa tu fotia. Velmi fotogenicke miesto.

V aute sa pusta muzika (sasy - gentleman). Iransky tanecny song. Hned sa v aute tancuje a spieva.

Rodinka ma vysadza pri obchodnom centre, idu nakupovat. Manzelka ma este vole nech idem s nimi k nim domov na sever. Keby bolo casu siel by som, bo fakt fajn ludia, ziadna falos ako vo vacsine pripadov.

Tak to vyzera, ze rozlucka s iranom bude velmi prijemna.

Pesibusom idem cez pust k rozostavanym cinziakom.

Prechadzka popri hranici, radsej tu vsak nefotim.

V supermarkete kupa jedla na zajtra.

Pri vydaji mal predavac problem s lahkou matematikou, 500 - 130.

Cul tak rozmyslam, mozno aj ta pica v esfahane nevedela pocitat. Neee, to ne, 5-3 musi vedet vypocitat aj prvak na zakladnej.

Na ubytku oddych a spat do mestecka.

Prechadzka modernym bazarom, zadne zabky.

Tak ako v tabrize i tu na vecer neprijemny silny vietor.

Davam sandwich s kebabom a spat na ubytko.

V parku v altankoch kempisti. Altanky su postavene cisto pre stany, teda jeden stan

Na ubytku sprcha, opratie veci, vychlastanie 1.5 coly s chipsami a spanok.

Este mensia neprijemnost, som sa dobijal do zlej izby, nastasti tam nik nebol.

Foto

Kashan

https://photos.app.goo.gl/8SQR5kkfKz7pS1cB7

Yazd

https://photos.app.goo.gl/155SXGAqkhCe5m1T7

Persopolis

https://photos.app.goo.gl/e8LEcsb9mXb5My7fA

Naklady :

2xsladky chleba : 30k r
Omeleta, chleba, caj : 50k r
Minibus tabriz (north terminal) - marand : 45k r
Jedlo, pepsi : 220k r
Share taxi marand - jolfa : 110k r
Pepsi plech 0.3l : 30k r
Hotel aras, double bed, share kupelka : 500k r
Voda 1.5l : 30k r
Vstup stepanos monastery : 150k r
Nakup : 130k r
Hamburger : 150k r


Advertisement



Tot: 0.662s; Tpl: 0.016s; cc: 14; qc: 46; dbt: 0.3547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb