134.den - presun meghri (armensko)


Advertisement
Armenia's flag
Asia » Armenia » South
June 24th 2019
Published: June 27th 2019
Edit Blog Post

Dnes moj posledny den v irane.

Ranajky len keksi zo vcera, bo cestou nic co by stalo za poziven.

Vypadovka na hranice smer armensko.

Slnko opat pecie ale mam stastie, je tu tien.

Podla recepcneho taxi stoji 600k r, ja mam len 260k r.

Zacinam stopovat pod drobnohladom vojakov z asi 300m vzdialenej budovy.

Aut moc nejde, po 10min stastie a zastavuje mi kamionista, ten bez navesu.

Ang nevi ale to nevadi, uz sa vezem na hranice.

Ponuka ma cajom a ruky nohy funguju.

Ukazuje mi vizum do nahorneho karabachu.

Cesta nadherna popri hranicnej rieke s azerbajdzanom. Udolie, kanon, no krasa. Naozaj pekne ukoncenie iranskeho tripu.

Varuje ma pred armenskymi cestami, vraj su v zlom stave.

Zastavka v neakom mestecku kde mi kupuje rusku zmrzlinu.

Moc aut tu nechodi.

Azerbajdzanzke uzemie konci a nastupuje armenske. Na malej voj.zakladni tri tanky. Sofer mi ukazuje pif paf medzi azerbajdzanom a armenskom.

S kamionom vchadzame az na obrovske parkovisko plne kamionov a navesov.

Nic tu neni kde by som minul posledne prachy.

Pochodujem k colnici.

V okienku nik ale po chvili prichadza colnik.

Odovzdavam pas, viza airport tehran. Skenuje pas. Popraje mi stastnu cestu a pokracujem dalej.

Dalsia kontrola pasu, opat viza teheran airport, good bye a uz som na moste co spaja iran s armenskom.

Cela procedura do 5min.

Na armenskej strane ma vita pohranicnik, ukazuje na asi 300m vzdialenu budovu, tam mi daju stempel.

V okienku opat nik ale hned startuje armenka.

Po zhliadnuti pasu hned na mna spusta rusky.

Pas sa jej nepozdava. Dava ho pod uv filter, skuma ho lupou, prehrabava stranky, dava do skeneru a zrazu, ze ukaz mi aj druhy pas.

Tak reku ako vies, ze mam dva, viem.

Radsej jej ho davam, bo co ak by som ho zatajil a picu sovietsku by napadlo mi prehladavat batoh.

Inak v pohodicke, furt sa usmivala ja tez.

Vola napomoc kolegu, zrovnavaju pasy

Zalozny mi vracia, hlavny furt skuma. Nakonec ho skenuje a bucha po 20min vstupnu peciatku, potom este stale lupou kuka moj pas.

Nevim o co jej islo, chcela uplatok abo mi kurvy iranske sfalsovali pas.

Ono pas som nechaval ako zalohu na ubytkach, nie vsetkych, niekde si ho len skopirovali.

A som v armensku, smer zmenaren, vytahujem prachy, sovietska suka si vsak musi vybavit smsku a potom mi oznami, ze peniaze mi nezameni.

Nuz ostava mi suvenir z iranu.

Oslovuju ma dvaja taxi, to odmietam.

Vonku pece este viac ako na iranskej strane.

Idem za odbocku za blizke mestecko a zacina stop.

Zastavuje mi hned prve auto (po15min). Lada a v nom stary dedo. Nie diengy.

Suhlasi a uz sa vezem do meghri.

Spusta na mna rustinu ked zistil, ze som zo svk.

Prva otazka, veris v boha, pokracuje, si zenaty. Vyzveda kolko je na svk moslimov a ci je tam krestanstvo. Odpovede ho uspokojuju.

Obcas je nasrany ked mu nerozumim.

Vyklada ma v centre.

Auto nechava odomknute, okienka stiahnute, kluce v zapalovani a ide si do obchodu.

Centrum uplne malicke.

V strede park, kam zapadam a zhavim gps. To furt blbne, funguje mi uz len na mapy.cz

Co ma prekvapilo v parciku je automat na kavu.

Miestna staresina si ma obzera.

Smer atm, kde vyberam mensi obnos.

Konecne mam prachy.

Idem k vytipovanemu ubytku, to uplne v prdeli.

Chcel som ho buuuknut cez booking.com ale v irane to neslo, vpn neisla.

Prichadzam do domu s velkou zahradou.

Prichadza sefka, mama. Cena 5000, vravim na bookingu je 4500 (genius). Tak suhlasi. Objednavam si i veceru za 4000. Podla recenzii obrovska a kvantum domoviny v cene.

Postel mam v obyvacke.

Je tu fin a nemec

Po sprche sa davam do reci so suomi.

Ide do iranu, tak mu darujem 100k r.

V irane bol pred dvoma rokmi, vacsinu mesta, tak ako ja. Cul ide po prirode.

V okoli tabrizu su farebne hory, na obrazku to vyzeralo super ale ked som siel busom az take farebne to nebolo.

Planuje ist na juh do puste (55c cez den) a este mi ukazuje mars in iran. To vyzeralo pekne ale horuco.

Bol aj v abchazku a nahornom karabachu (nazor republiky je pre mna krkolomny). Z iranu pojde do severneho iraku.

Bol aj v afganistane. Mimo viza si treba zaplatit aj specialnu ochranu. Bus neexituje, len drahy chraneny taxik. V meste po nom vsetci kukali. Si neboli isti ci patri k talibanu abo k tym druhym.

Bol len v jednom prihranicnom mestecku. Musel podpisat papier, ze tam ide na vlastne riziko a jeho vlada o tom vie (nevedela).

Co som vypozoroval bavia ho rekordy a nepristupne krajiny, hlavne ex sovietske ale bol i dost v afrike.

Idem s nim na obed do restiky pri rieke.

Po ceste same odstavene lady, uvaz a ina sovietska technika.

V restika dlha cakacka na obsluhu. V gruzinsku je to vraj este horsie, tam sa treba doprosovat aby dosla obsluha a pri platbe ani nehovorim, teda fin nehovori.

Sok, fin vie rusky. Vysvetlenie je lahke, je od ruskych hranic cca 20km, no byva a pracuje v helsinkach. Je taxikarom, regulernym, nie uber alebo yandex.

Ma bez starosti narozdiel od online, kde musi mat vlastne auto a vsetko si platit.

Fini nedoveruju yandexu, boja sa o svoje osobne data. Jak keby nemali jedno ci ich poskytnu zapadnej strane abo vychodnej. Jedny kurvi vacse nez druhe.

Davame armensku jogurtovu polievku a do zil mi zacina prudit alkohol.

Fin vcera s nemcom dali 6piv. Fin je uz po dvoch cerveny ale nie opily.

Po 3pivach nechavam kokot sprepitne 1€(jedno pivo)

Ideme cez riecku do obchodiku.

Kupujeme pivo a fin nemcovy cukriky. Tie sa tu predavaju na vahu, tak ako asi v celom exsovietskom bloku.

Zbadal som tu udene korbace. To budu moje zajtrajsie ranajky. Takuto pochutku som uz dlho nemal.

Na ubytku ranajky stoja 2000d

Z obchodiku na hlavnom tahu nekonecne stupanie po schodoch a na ubytko.

To je kusok od pekneho kostolika a cintorina.

Kostoliky som tu videl dva. Zvonka jednoduche kamenne ale v okoli hor nadhera.

Na ubytku sa uz pridava nemec. Ten je rozbity po vcerajsku.

Rozmysla, ze by tu kupil ladu a siel na nej domov.

Pivo zmizlo.

Tak sup ho s finom do blizkeho obchodiku.

Tam velmi priatelsky domaci, ak hocico potrebujeme staci povedat. Ziadna falos ako v irane.

Debata pokracuje o vselicom. Obaja su riadne scestovany, ziadne easy krajiny ako v jv azii.

Prichadza obria vecera. Fin zistuje kde je domovina, vcera mali vraj kazdy 200g (prvy krat ocujem mieru tekutiny na vahu).

Domaca, 3000d liter, tak nee, welcome drink. Fin s rustinou vybavil. Dobra bola.

Nemec zral jak blazen

Po jedle fin odbieha pre dalsie pivo. Nemec nepije.

Prichadza domaca, aby sme sa o 2300 presunuli do zahrady bo im dojde navsteva.

No mi sa presuvame do posteli.

Toto mini mestecko sa mi lubi. Vsetko po ruke, fajn ludia. Asi tu ostanem este jednu noc, casu mam kopu, len tych penez uz moc nie.

Foto

Shiraz

https://photos.app.goo.gl/Kym87bYNWPUa9r167

Esfahan

https://photos.app.goo.gl/tEoceHywt2WNZxnr5

Hamedan

https://photos.app.goo.gl/YgMRqAzqAqasxfAv8

Naklady :

Vyber 25 000 d = 49.08€

Polievka, 3piva (falanga restika) : 3250 d
Sprepitne : 500 d
Pivo flask 0.5l : 400 d
Pivo flask 0.5l : 450d
Pivo flask 0.5l : 450 d


Advertisement



Tot: 0.076s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 35; dbt: 0.0494s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb