Dag 14

Europe
September 28th 2008
Published: September 28th 2008

Zaterdag 20 september,

Op de dag eigenlijk niet veel gedaan, op strand gelegen en met Reina en Victor afgesproken om wat te gaan drinken.Reina vertelde dat ze ook naar Java waren geweest voor een familiebezoek en dat ze al meerdere keren terug is geweest in Indonesie.Reina en Victor waren samen met hun zoon en een broer van Reina hier op vakantie.
Reina en Victor en hun zoon zien wij regelmatig op verjaardagen van Ray en/of Netty en hun kinderen
Wij hebben gezellig zitten kletsen over de vakantie en kwamen er per toeval achter dat Victor, net als ik in het v.m. Nederlands Nieuw Gunea is geboren.
En eigenlijk hebben wij beiden de "stille wens" om ooit terug te gaan om te kijken waar wij geboren zijn.
Helaas moesten Reina en Victor weer terug naar hun hotel omdat ze nog een andere afspraak hadden,
gelukkig zien wij ze weer binnenkort op een verjaardag bij Ray en Netty.

Tot een uur of vier hebben wij lekker op het strand en in het zwembad gelegen om wederom ons kleurenschema bij te werken.
Daarna naar de kamers om ons op te frissen want vanavond gaan ter gelegenheid van mijn verjaardag weer naar Jimbaran.

Jimbaran ligt ten noorden van Bukit Badung een exclusief en luxe vakantieoord dat zich uitstrekt langs de kust van Kuta.
Vanwaar Ngurah Rai international Airport goed te zien is, de openluchtrestaurants worden geroemd om hun vers gegrilde visgerechten.
In oktober 2005 werd de rust hier echter wreed verstoord toen een Javaanse terrorist een bom tot ontploffing bracht in een van de strandtentjes.
Dit even ter informatie over dit mooie plaatsje.

Om 16.45 uur werden wij opgehaald door Wayang en gingen wij op weg naar Jimbaran om vis te eten.
wat is het toch schitterend om daar te vertoeven en te genieten van de prachtige omgeving en al dat lekkers.
Het was erg druk daar,en mede door een grote groep "Aussies" was de sfeer erg gezellig.
De muzikanten lieten ook niet lang op zich wachten en na wat mooie liedjes bij andere tafels gespeeld en gezongen te hebben kwamen ze bij ons aan tafel staan en vroegen wat ze mochten spelen voor ons.
Natuurlijk wilde ik iets horen van de Eagles en James Brown,daarna begonnen ze onverwachts
"Happy Birthday" te zingen,Stacey had achter mijn rug om, dit verzoek gedaan, lief hoor.
Spontaan begonnen de "aussies"ook mee te zingen en te klappen waardoor het alleen maar gezelliger werd.
Het eten werd opgediend en dat hebben wij ons heerlijk laten smaken.
Omdat wij morgenochtend vroeg op moeten om alles in te pakken en ons voor te bereiden op ons vertrek
naar huis wilden wij het niet echt laat maken.
Na hartelijk gedag gezegd te hebben aan de "aussies"zijn wij op zoek gegaan naar Wayang en natuurlijk had hij ons al in de gaten voordat wij hem gezien hadden. Hij heeft ons weer veilig bij ons hotel afgezet.
Toen was het ook tijd om afscheid te nemen van Wayang, dit deed mij best wel wat.
Na Wayang beloofd te hebben dat wij zeker terug komen op Bali en dan om hem zullen vragen in het hotel
zijn wij naar binnen gegaan.
Wij wilden ook nog gedag zeggen aan Fidel, en Jimmy, dus nog even naar hun winkeltje,wij zijn aan de overkant van hun winkeltje wat gaan drinken op een terrasje en hebben beiden uitgenodigd om wat mee te drinken.Jimmy moest nog afsluiten en zou wat later aanschuiven.
Wij hebben nog wat Pisang goreng ( gebakken banaan ) besteld.
Ook hier kwam een einde aan, helaas en hebben hartelijk afscheid genomen van deze twee sympatieke jongens.
Wij hadden Fidel nog beloofd dat hij wat spullen,kleding enz. van ons zou krijgen.

Met gemengde gevoelens zijn wij terug gelopen naar het hotel.
Deze vakantie heeft veel indruk op mij en ik denk ook op Margie, Stacey en Leon gemaakt,
natuurlijk zie je daar op Bali, dingen die je hier in Nederland niet ziet, het verschil tussen rijk en arm,
bepaalde mate van armoede, slechte sociale voorzieningen.
Maar aan de mensen is dat niet te merken, ze blijven lachen, blijven beleefd en sociaal.
Een ding weet ik zeker, Bali heeft een speciaal plekje in mij veroverd,...
DUS.........ILL BY BACK.

IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT VOOR JULLIE BERICHTJES EN LIEVE REACTIES

Ook namens Margie, Stacey en Leon,

Tot: 0.042s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 22; dbt: 0.022s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb