Schotland - Black Isle

Europe » United Kingdom » Scotland » Inverness-shire » Inverness
April 10th 2009
Published: April 22nd 2009

Photo 1Photo 1Photo 1

Chanonry Point . Geen dolfijnen maar steentjes , allemaal steentjes.
Vandaag gaan we in de streek op dolfijnenjacht. We verwachten niet direct geluk te kennen in ons doel, maar wie niet waagt ...

The place to be ligt niet zover van ons, Chanonry Point op Black Isle. We stoten er allesinds op het strand met de mooiste keien verzameling ooit en ik leer (zoals het hoort) de jongens keien kaatsen op het water. Een moeilijke klus, vooral met het toch wel zeer woelige water dat we dienen te trotseren. Ondertussen speuren we in de verte naar dolfijnen , geen geluk (we hebben ze misschien weggejaagd met onze keien?).

Een bord geeft aan dat je met veel geluk wat vinnen ziet passeren en dat je met heel veel geluk dolfijnen ziet springen ...

Ook de zeehonden geven forfait vandaag , al bljikt dat er in de Cromarty Firth een 1200 zeehonden leven ! Schotland in zijn geheel telt zo een 20.000 zeehonden van de 500.000 wereldweid. Op onze weg terug passeren we een boswandeling 'Littleburn' op de A832 en besluiten om op deze manier nog even van het mooie weer te genieten. Een verkeerde keuze blijkt. Het mooie bos blijkt maar een circkelvormige wandeling van 1 mile te zijn. Die zit er dus vlug op. Aan de kant van het bos is er ook nog een soort van stort aanwezig. De bomen hangen boordevol met stoffen, kledij, gips en paraplu's. Men kan hier een stuk kledij in de bomen hangen en een wens doen ... de goedgelovigheid van de mensen komt hier de natuur absoluut niet ten goede.

We speuren de Cromarty Firth nog eens af naar zeehonden , maar ik vrees dat ons geluk wat dat betreft aan het op geraken is.

Een rustige dag gaat zo voorbij , de batterijen zijn weer wat opgeladen voor de komende avonturen.

Photo 3Photo 3
Photo 3

En geen mooie boswandeling , maar de vuile was :-(

Tot: 0.037s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0201s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb