Phnom penh

December 27th 2013

Wat PhnomWat PhnomWat Phnom

Fotka

Ráno po probuzení proběhla příjemná snídaně v našem guesthousu. Trocha míchanýh vajíček, bagetka s marmeládou a kafíčko. Po snídani jsme se vydali pěšky nejprve směrem na místní vlakové nádraží, abychom zjistili, že nejpomalejší vlak v Asii, kterým jsme se chtěli zitra svézt, bohůžel nejezdí a nádraží teď slouží spiše jako vojenská základna. Trochu zklamaní jsme se vydali směrem do města. Nejdř´v jsme se stavili v místní pobočce Smart, telefoního operátora, abychom nechali Marti upravit velikost SIM do jejího Samsungu a při té příležitosti, po zjištění cen volání do zahraniči, jsem si i já koupil svou SIM.
První jsme navštívili Wat Ounalom, celkem hezký wat, ale stále tu probíhají stavební upravy, což trochu kazilo fotky 😞... Po menší rozpravě s místním TukTukářem, který nás trochu varuje před zítřejší dělnickou stávkou a láká nás na výlet na Killing fields, jsme se vydali k Royal Palace v jehož zahradách se nachází i Stříbrná pagoda. Bohužel palác je otevřen až odpoledne a tak se mezi tím vydáváme dál do Tuol Sleng Musea, Muzea genocídy za vlády Rudých Khmérů. Před tím je ale potřeba se trochu posilnit, takže jsme zavítali do milstní jídelny a dali si po delší pauze konečně zase Pho 😊.. Muzeum bylo krapátek depresivní, ale rozhodně to stálo za vidění. Ztrávili jsme tam celé odpoledne a podvečer, takže jsme propásli nejen Royal Palace, ale bohůžel i Russian Market, kam jsme se moc těšili na nákupy. Tak jsme si tam dali alespoň nějakou dobrotu z grilu, lepší se neptat na původ onoho masa, a vydali se opět pěšky zpět směrem k ubytování. Cestou jsme odmítli snad stovku nabídek "hello TukTuk?". Když už jsme byli skoro u našeho noclehu, uvědomili jsme si, že jsme se chtěli ještě podívat na Wat Phnom. Ani mé snahy vnutit Martii, že to bude o ničem a nebude to osvětlené, nás po pohledu směrem, kde měl stát a spatření krásně osvětleného watu, neodradila a stálo to za to. Pár nočních foteček, po cestě kus slepice z grilu, Angkor beer a trocha toho WiFi na ubytování.... A to nejlepši nakonec, dostal jsem krááásné vanoční dárky. Jupííí

Tot: 0.149s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.05s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb