Mijn eerste maand in Chester - deel 5


Advertisement
United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Cheshire » Chester
March 4th 2012
Published: March 4th 2012
Edit Blog Post

We zijn nu al weer ruim twee weken verder sinds mijn laatste update en het wordt nu toch echt tijd om iets over Exeter te schrijven. Ik vloog dus vanuit Amsterdam direct naar Exeter met Flybe. Deze maatschappij vliegt nog met kleine propeller vliegtuigjes, dus dat was wel even een verassing toen ik op Schiphol naar het vliegtuig liep. Gelukkig vliegen deze toestellen net zo goed als de huidige modellen. We landden zelfs iets te vroeg in Exeter, waardoor ik nog op mijn chauffeur moest wachten. Een mooie BMW bracht me uiteindelijk naar het viersterrenhotel waar ik twee nachten zou verblijven. Mijn collega’s zaten al in de lounge na te praten over hun eerste dag in het lab en al snel besloten ze dat mijn afwezigheid de schuld van het door hun mislukte medium was (‘het studentje krijgt altijd de schuld :p’). Snel ingecheckt en mijn rugzak op mijn kamer gedumpt, want het was tijd om te gaan eten.

Dale en Tahmina, die allebei in Exeter studeren, hadden al gezegd dat het een mooie stad is en daar ben ik het mee eens. In het midden van het centrum staat een grote kathedraal en de smalle straatjes deden me een beetje aan Logroño denken. We liepen naar een tapasrestaurant waar we met zijn zessen (vier collega’s, een Exeter professor en ik) een tafel vol met tapas bestelden. Lekker gegeten en de rekening nooit gezien. Na het eten ging de professor naar huis en gingen wij naar een pub in het centrum…

De volgende ochtend vroeg aan het typische Engelse ontbijt in het hotel. Een goede start van de dag met scrambled eggs, bacon en gegrilde tomaten. Na het ontbijt namen we de taxi naar Exeter University. Deze universiteit is gelegen op een heuvel en doet een beetje tropisch aan, want er groeien ook palmbomen in Zuid-Engeland. Het was leuk om een andere universiteit te zien en de dag ging snel voorbij. 's avonds gingen we uiteten bij een curry restaurant. De eigenaar was erg aardig en bood ons verschillende dingen aan, waarschijnlijk omdat Nadim met hem in zijn moedertaal sprak. In Nederland heb ik eigenlijk nog nooit curry gegeten, maar het was heel erg lekker.

De laatste dag rondden we ons experiment af en was ik bij een vergadering over een nieuw patent. Interessant om mee te maken hoe een patentaanvraag precies verloopt. Aan het einde van de middag bracht een taxi ons naar het vliegveld van Exeter en vlogen we naar Manchester. Mijn derde vlucht in zes dagen tijd, ik begin gewend aan te raken. In Manchester wachtte een chauffeur met een bordje met mijn naam erop om me terug te brengen naar Chester en mij netjes voor mijn deur af te leveren. Uiteindelijk heb ik niet veel extra geleerd van de cursus, maar ik had de afgelopen dagen niet willen missen.

Advertisement



Tot: 0.082s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.0512s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb