Herfstweer


Advertisement
Sweden's flag
Europe » Sweden » Halland County » Halmstad
August 25th 2010
Published: August 26th 2010
Edit Blog Post

Bij het ontwaken is het buiten nog niets veranderd. Het blijft onguur herfstweer. In de ochtend ontmoet ik de eigenaar dus stiekem wegglippen zit er niet in. Hij vertelt dat dit weer elke zomer wel eens voorvalt. Na het ontbijt geef ik me over aan de elementen. Het eerste stukje heb ik wind mee, wat gaat dit vlot. Er waait ook al iets tegen men hoofd, zolang het geen halve boom is het goed. Daarna draait de weg en krijg ik zijwind. Ik moet moeite doen om rechts te blijven rijden. Gelukkig is het niet zo erg als de Noordkaap. Eigenlijk is het even erg maar anders. Men gemiddelde snelheid ligt ook al iets hoger dan gisteren. Ik kom eerst door Falkenberg waar ik even men mail wil checken. Van de toeristische dienst ga ik naar een computerwinkel maar uiteindelijk beland ik in de bib. Ik kijk even naar de mail den werk de blog bij. Volgens het weerbericht zou het morgen toch wat beter moeten zijn. Ik volg verder de fietsroute die soms grote omwegen geraakt en ik besluit dan maar om de kortste weg te volgen. Als ik op een gegeven moment de kust passeer zie je pas hoe ruw de zee is. Het duurt toch nog een tijd eer ik bij de jeugdherberg ben. Eerst vind ik deze niet maar dan blijkt dat deze bij een groot complex hoort met hotel en camping. Gedeelde kamers hebben ze niet en een singlekamer is 500 kronen of 50€. Net iets teveel naar men zin en ik ga verder. De volgende jeugdherberg is te ver maar iets ten Zuiden van Halmstad is een camping. Op weg naar daar kom ik een andere camping tegen. Verlaten op het eerste zicht, een telefoonnummer is het enige. Als ik aan het bellen ben, komt er toch iemand aan die me verder helpt. Ik krijg nog een kleine korting, waarschijnlijk omdat de keuken gesloten is. Ik zet men tent op zodat de wind een speeltje heeft. Achter het toiletgebouw is het kalmer maar nog winderig genoeg. In het sanitairgebouw heb ik het gezelschap van meerdere langpootmuggen. ’s Avonds in de tent gaat deze met momenten flink over en weer. Dit wordt een leuke nacht.

Advertisement



Tot: 0.213s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 57; dbt: 0.0675s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb