ZARAGOZA

Published: February 10th 2016

BARCELONA-ZARAGOZA

Geo: 41.6563, -0.876606

GÜN 29 GÜNLERDEN PERŞEMBE:

Geç uyandık ve elbette telaşlandık.

Barcelona'yı ağır trafik altında boylu boyunca kat etmek felakettir.
Allahtan şehre girmek isteyenlerin adedi çıkmak isteyenlerden daha çoktu .
Bu nedenle gidiş yolu nispeten daha uygundu..
Şehir dışına çıkınca, otoban çok rahatladı .
Bir ara, sadece biz mi kullanıyoruz ? gibi bir endişeye kapıldım .
Yol da giderken, nedense bizi bir hayli takip eden Greenwich zaman meridyenine takıldım ..
Ne önemi varsa ? İspanyollar bu işi ciddiye almışlar anlaşılan ...
Saat 13:00 gibi Zaragoza ya vardık .
Esas hedefimiz:San Sebastian, fakat kısa yoldan İber yarımadasını kat etmek istiyoruz .
Bu nedenle San Sebastian yolu üzerinde nefeslenecek bir yere ihtiyaç var .
Daha önce İber yarımadasında tam bir tur attığımızdan bu sefer kısadan gidelim dedik..
Otelimizi buldum yerleştik .Fakat arabaya yerleşecek bir yer bulamadım.
Otelimizin çevresini dört döndüm uzun süre avara kasnak dolaştım .Sonra nasıl olduysa paralı bir boş park yeri buldum.
Odada biraz internet ile dünyaya bağlandık .Akşam üzeri şehre gitmeğe karar verdik.
Otelden yürüyerek Pilar meydanına vardık.Doğrusu şehir çok derli toplu ..insanları güzel ..Her şeyini beğendik .
Zaragoza ( Latince: Caesaraugusta) ,Aragon Özerk Bölgesinin başkenti ve Zaragoza ili'nin merkezidir.
Zaragöza'nın en ünlü binaları Arap yapısı
olan "Aljaferia Sarayı", "Catedral del Salvador" yahut "La Seo Katedrali" ve "Basílica de Nuestra Señora de El Pilar" yahut "Basılıca del Pilar" bazilikası ile şehirde bulunan birkaç diğer bina, İspanya'da Müslümanların ülkeden atıldıktan ,sonra Arap ve Hiristiyan mimari stilleri karışımından ortaya çıkartılan, Aragon tipi "Müdejar Mimari Stili"'nin en güzel örnekleri olduğu kabul edilmektedir.
Bu binalar İspanya için UNESCO Dünya Mirasları listesine konulmuşlardır.
Kentin adı Augustus'un Kantabriya savaşı sonundaki zafer sonunda saptanmış olup Augustus mütevazi! bir şekilde kentin adını Caesaragusta koymuştur.
714 te Araplar devreye girip kentin adını Sarakuşta diye değiştirmişlerdir..
777 de Frank kralı Şarlman, bu araplara haddini bildirmek üzere yola çıkıp madara olup dönmüştür.
Avrupa edebiyatının ilk edebi eserlerinden biri olan "Chanson de Roland" bu geri çekilmedeki zorlukları konu alır.
1118'de Aragon kiralı I. Alfonso Savaşçı Zaragoza'yı Murabitler'den alip eline geçirdi ve bu şehri Aragon Krallığı başkenti yaptı.
İspanya Engizisyonu döneminde Zaragoza iki çok gizemli ölüme sahne oldu. Bunlar Dominquite del Val adlı Bazilika korosunda şarkı söyleyen bir genç çocuk ve Pedro de Arbues adlı bir engizisyon sistemi görevlisi idi.
Özellikle bu genç çocuğun nasıl ve kim tarafından öldürüldüğü ve hatta böyle bir kişinin yaşayıp yaşamadığı hala tartışılmaktadır.
Fakat bir "kıskanç bir yahudi" tarafından "katledildiği rivayetleri, koyu Katolikler tarafından, şehirde yüzyıllarda yaşamış olan Yahudilere hücum etmeye bir fırsat olarak kabul edildiği gerçektir.
Ayrıntılar için bakınız "Kabataş'ta başörtülü bacım" serisine...
Bütün Yahudileri, genç Hiristiyan çocuk düşmanı olmakla itham ederek şehirdeki tûm Yahudilere (yüzyillar sonra "pogrom" olarak adlandıracak) antisemitik hücumlar basladi. Pek çok Yahudi öldürüldü; çok sayida Yahudi Zaragoza'dan kaçtı ve kalanlar da din değiştirip Katolik olmaya zorlanıp Zaragoza'da "Yahudi Sorunu" veya “Yahudi açılımı “güya çözülmüş oldu.
Şimdi bu Avrupalı kardeşlerimiz, bizleri insan hakları,jenosit suçları hakkında aydınlatıyorlar…
Her neyse ,Zaragoza etkinlikleri ile de çok popüler olan bir kenttir.
Her yıl 12 Ekim'de "Pilar'lı Bakire Meryem" adına yapılan "Fiesta el Pilar" şenliği İspanya'nın her tarafından katılımcı bulmaktadır.
Bu festival tahminen 10 gün kadar sürmektedir.
Bu festival etkinliklerinden biri olan "Çiçek Sunma" resmi geçidine 2009'da 400 kadar grup ve 450.000 kişinin katıldığı ve bu geçidin 8 saatten uzun sürdüğü bildirilmektedir.
Bundan başka "Meyve Sunma" geçiti ve "Rosario de Kristal" adlı camdan yapılma içi aydınlatılmış dini heykel taşıyan 30 kadar araçtan oluşan dinsel resmigeçitler vardır.
Bunların yanında özel kıyafetler giyinmiş "devler" ve "cabezudos" adı verilen 9 ayrı karakter,çocukları eğlendirir; daha yaşlılar için geçici lunaparklar kurulur; bira festivalleri yapılır.
Şehirde bulunan iki tane birinci sınıf boğa güreşi arenası da dolup taşar.Bu arenalardan biri hasbel kader benim otelin karşısında yer alıyor .Minibüsüm Şahbaz 'da bu arenanın parkını şereflendiriyor..
Ayşe'ciğimi önce bir cafeye oturtup küçük bir şehir turu attım.Kadının, lüzumsuz yürümesine gönlüm razı gelmez..
Daha sonra trafiğe kapalı Beyoğlu misali bir yol üzerinde Flaherty Irish Pub'ta Amber marka biraları içtik .Hediyesi 1 Euro ..etraf adam almıyor..
Daha sonra Pilar meydanına yakın bir pasaj içinde ünlü bir Paellora'da ( paella yapımcısı )yemeğimizi yedik .Kısmetimize güler yüzlü şeker mi şeker bir garson çıktı.Bahşişe kuvvet vererek ayrıldık..
Otelimize döndük ben yatmadan önce fotoğrafları toparladım
Zaragoza güzel geçti.İlk kez geliyoruz ama iyi ki burada soluklanmışız..
Her gün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Zaragoza Videosu :

SÜRÜŞ SAAT :3:00

YOL HARCAMASI E:35

YAKIT E/Lt:

Tot: 0.191s; Tpl: 0.014s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.139s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb