294.den - koper (vylet do piran)


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Istria » Koper
November 18th 2018
Published: November 18th 2018
Edit Blog Post

Tak dnes som potiahol az do 9.00.

V mercatu pri titovom trgu kupene ranajky. Tentoraz salat s rajcinami, mozzarelou a olivami, k tomu opat jogurtovy napoj.

Uz som potreboval konecne vynechat pecivo.

V tur.info oproti obchodu zistene odchody busu do piran. Ide to kazdu hodinu z pred trznice.

Ranajky zjedene na zastavke.

Pri trznici opat blsia burza. Tentoraz ale mensia a vacsie blbosti. Jedni pocernejsi (cigani) tam predavali aj kable.

Bus prisiel nacas. Listok sa kupuje u vodica. Spolocnost arriva.

Cestovne je v slovinsku dost drahe preto sa ani necudujem, ze tu dost frci prevoz.org.

Oproti blablacar tu vsak ludia nemaju ziadne referencie a zrejme tu neni zapotrebny ani ziadny profil.

Cesta sla fajn pri pobrezi cez pekne primorske dedinky.

Po asi 45min prichadzame do piran.

Vonku pekne slnecno ale neprijemny studeny vietor.

Po pobrezi postupujem ku kostoliku marije zdravja.

V bezpecnom pristave ukotvene male jachty, na pobrezi kopa restik a kaviarniciek. V nich sedia turisti a nasavaju slnecne luce.

Ja ich nasavam na skale pri mori. Opat na dlhy cas moje posledne stretnutie s morom.

Po odpocinku uzkymi ulickami k namesticku tartinijev trg.

Prechadzka v ulickach fajn, len vsade tien takze dost zima.

Z okien vyselo pradlo, podchody, fajn miesto.

Zo slnecneho namestia ulickami, schodikmi na vyhliadku ku kostolu Župnijska cerkev sv. Jurija.

Od neho super vyhlad na cely piran a na druhej strane na more.

Vsetko by bolo ok len keby tu tak strasne nefukalo.

Odtial mensie klesanie po macacich hlavach ku kostolu Cerkev Sv. Frančiška.

Tu sa dalo ist dnu aj na kusok do klastora (?). Pekne nadvorie, na stenach boli pozavesovane rozne pobozne obrazy.

Odtialto nazad do kopca k mojej poslednej zastavke Obzidje Piran.

Su to hradby z ktorych je top vyhlad na komplet cely piran. V sezone sa tu zrejme plati vstupne 1€ ale dnes to bolo gratis. Tociace dvere boli nezaistene.

Po uzkych hradbach som sa v pokoji poprechadzal na jednej vezicke s nefunkcnym dalekohladom som nalepil dalsiu nalepku, na dalsej vezicke som sa vystal a pokracoval nazad dole do mestecka popri dalsich hradbach az k bus stanici.

Este kupujem jablkovy kolac a uz sedim v buse.

Cele som to obehal aj s pauzami za 2hodinky.

Povodne som chcel vystupit v izole (podobne ako piran) resp portoroz (fajn plaze) ale bol som uz uzimeny a do toho vsetkeho studeny vietor.

V koper pri trznici kupujem maly chobotnicovy salat. Podnik sa vola Fritolin. Jedlo fajnove, jest sa da na stolikoch vonku ale tie su len dva.

Odtial na ubytko. Na moje prekvapenie ruska bola opat v posteli ale tentoraz uz oblecena, zrejme dosla akurat z obeda. Inak je furt len na izbe a bud kuka film alebo telefonuje. Rustina je velmi pekny jazyk.

Po zotmeni okolo 18.00 smer do fastfoodu kde davam jufka kebab.

Prechadzka uz xty krat po rovnakych uliciach.

Dnes je den volieb ale moc ludi som vo volebnych miestnostiach nevidel.

Za cukrarnou krostola na koupalistom nabrezi relaxujem pri kamienkovej plazi. Z restiky prijemna talianska muzika, obdalec svietiaci tucniaci.

Dnes opat dalsi koncert o 1900. Tentoraz tam ide 19.15, v pekarni davam drahu pizzu a pocuvam muziku.

Slabota 3romanticke piesne, este keby vlastne ale vsetko len prespievavali americke originaly. Tak to balim.

Na izbe ziadne prekvapko, ruska v izbe na posteli.

Prichadza novy noclaznik.

Inac recepcny vobec nevymenil postelne pradlo po predchodzich ludoch. Len to oprasil a bolo. Ktovie ci aj moje bolo ciste.

Na prevoze sa mi splnilo zelanie, do lublany pojdem mercedesom e, no radost netrvala dlho, bo po hodine to clovek zrusil, nastasti sa mi podaril zohnat druhy, len ide uz o 10.30 t.j. v lublane budem mat cas 8hod do stretka s cs. Inak cena 5€ vs 10€ bus.

Co ma pobavilo tak su tu dva druhy sbs, jedny maju na chrbte rediteli a druhy varovanie.

Naklady :

Nakup : 4.08€ (karta)
Bus koper - piran (trznica 10.05hod) : 3.1€
Jablkovy zavitok : 1.5€
Bus piran - koper(13.20hod) : 3.1€
Chobotnica : 4€
Jufka kebab : 3.8€
Trojuholnik pizze : 1.3€


Advertisement



Tot: 0.081s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 31; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb