292.den - presun koper (zastavka kranj)


Advertisement
Slovenia's flag
Europe » Slovenia » Istria » Koper
November 16th 2018
Published: November 17th 2018
Edit Blog Post

Na ranajky kupene rio mare.

Po zjedeny okolo jazera.

Najskor zastavka na hrade. Dnu som nesiel, neoplati sa to podla recepcnych, je tam len prti muzeum a nic viac.

Pri hrade je aj fajn vyhliadka s lavickou a lezeckou stenou pre zaciatocnikov.

Pokochanim peknym vyhladom cez lesik klesam na asfaltku, ktora ide okolo jazera.

Rano este moc ludi vonku neni.

Teraz aj lutujem, ze som tu neostal este jednu noc, bo dnes je ukazkovy slnecny den, jasna obloha a hostel fakt super.

Prechadzam cez veslarsky komplex.

Veslari maju na jazere natiahnute svoje trasy kde trenuju.

Z komplexu je pekny vyhlad na ostrovcek v jazere kde je kostolik.

Dnu sa opat neoplati chodit, nic tam neni. Ono ani lodkou sa neoplati chodit, cena 15€ /osoba avsak podla recepcnych sa da pozicat zvlast clnok za rovnaku cenu, samozrejme sa plati len jedna suma.

Postupne sa dopracuvavam na trial na vyhliadku ojstrica.

Ta neni od kempingu niako oznacena, pomohla offline mapa.

Zacina mierne stupanie, v dialke predomnou jeden turista, ten tuto vyhliadku vynechava.

Ja vsak nie a dobre robim.

Po skale sa dostavam na vrchol, tu lavicka, clovek a nadherny vyhlad.

Clovek odchadza tak to mam len pre seba.

Uplne genialne miesto. Toto jednoznacne odporucam.

Ku kostoliku v jazere uz smeruju clnky s turistami.

Po relaxe klesanie a opat stupanie k vyhliadke velika osojnica.

Znacenie slabucke, na zemi kopa listov.

Prva krizovatka, smerovnik ukazuje vpravo.

Tak idem, neskor po pravej strane vidim kamennych muzikov ale drzim sa trasy.

Ta ma dava na vrchol odkial nie je ziadny super vyhlad. Ten je kusok dalej a nizsie, je to znacene.

No ak mam porovnat tento a prvy vyhlad, jednoznacne vyhrava prvy i ked to bolo z nizsieho kopca.

Nazad uz idem podla kamennych muzikov, odporucam tuto trasu. Zbytocne sa nejde na vrchol kde nic neni.

Posledna vyhliadka je na mala osojnica.

Tu vsak kvoli zlemu znaceniu nenachadzam a ked som kukol do offline mapy uz sa mi nechcelo vracat resp slapat do kopca.

Klesanie velmi krute, dokonca su tu vybudovane strme zelezne schody.

Prechod okolo neakej chaty a uz som na hlavnej ceste.

Odporucam ist mojou trasou, nie je to take strmak.

Vacsina ludi co som stretol (4ks) sla opacne. Sa museli riadne zapotit.

Popri jazeru pokracujem v protichodu hodinovych ruciciek k ubytku.

Pri brehu rybari podla narecia zo stredneho slovenska.

V okoli jazera uz kopa ludi. Dost starych sikmacov z ciny, ktorych sem vozia busy z lublany na denny vylet.

Skoro vsetci idu na lodky a smer kostol na ostrovceku v jazere.

Kupujem pohladnice za 0.4€, neskor na poste v kranje za 0.25€.

Na ubytku prezlecenie spoteneho pradla, pockanie do 12.15 a smer bus stanica.

Bus stanica je len jedna zastavka pri budove kde su z druhej strany obchodiky.

Bus prichadza s meskanim 5min.

V dalsej dedine sa totalne naplna studentami.

V kranje vyskakujem na bus stanici.

Ono tez nic moc stanica, proste pri hlavnej ceste su nastupistia.

Smer centrum mesta.

Som svedkom dopravnej nehody ale len tukanec.

Lea mi odporucala mexicku restiku ale ta je uplne daleko. No ani nie daleko, skor v kopci a za hlavnou cestou, tak na to prdim.

Centrum uplne malicke, prejdene za 10min.

Nic extra tu neni, rovnake budovy ako vsade, uzke ulicky, kostoliky.

Akurat ma zastavili chytaci hlasov na bliziace sa komunalne volby.

Fasujem pero a sisku. Potesilo ale vravim im, ze volit ich nebudem 😊

Pri kostole Sv. Boštjan, Fabijan in Rok je vybudovana vyhliadka ale v pozadi len mesto.

Pri kostole resp v jeho muroch je vinaren, to som teda este nevidel.

Odtial okolo hradu, i ked to je len nezazivna budova, pokracujem posprejovanymi ulickami nazad do centra.

Ako tito sprejeri uplny otras, len ciary a podpisy, ziadne pekne vytvori.

Gregorciceva ulica, fast food a obed.

Oproti je kniznica, na spodnom mure su nakreslene pekne komixy.

Toto mesto je silne antifa, aspon tak sudim podla komixov a sprejerskych vytvorov.

Najedeny klesam k rieke kokra.

Popri brehu smer posta.

Breh nic moc, dost odpadkov, dokonca v rieke nakupny vozik.

Po schodoch hore do mesta.

Na poste kupujem znamky. Som ukazal pohladnicu a reku znamky. Neskor v aute smerom do koper som zistil, ze mi tetula zaratala aj pohladnice, tak zbytocna strata 1.25€.

Este mam cas hodinu (tolko casu staci na toto mestecko), tak padam do cukrarne oproti poste.

Ta vkusne zariadena. Kapucino ma vobec neprebera, skor naopak.

Moj prevoz ma ma vyzdvihnut pri restike das ist valter (je to siet restik tak isto ako sarajevo 84).

Naskakujem do skody superb, po opusteny mesta este vyzdvihujeme jednu studentku gymnazia a uz si to valime na dialnicu.

Pri lublane velke zapchy, nastastie nie nasim smerom.

Ani nie za hodinu ma sofer vyklada na bus stanici.

Odtial to mam do ubytka asi 20min.

Vonku uz tma a zima.

Minam nakupne centra, dostavam sa do stareho mesta.

Tu uzke ulicky, domceky natlacene na sebe.

Ubyko najdene v pohode.

Platim opat mestsku taxu.

V 4dorme je ruska, co vi len rusky.

Pakujem sa z mini izby najst nieco pod zub.

Parkujem v sieti sarajevo 84, to som chcel navstivit uz v lublane ale bolo plno.

Davam polpol (klobasa a 5 cevapcici v zemle s cibulou) a k tomu pivo.

Toto je moje posledne pivo v slovinsku, musim prejst na setriaci rezim, na revolut ucte 11€, mbank 4€ a hlavny fio 33€, potom je este zalozny fio a dalsi zalozny fio co je vyhradeny na leto ( tento ucet by som velmi nerad nacal)

Napraskany prieskum uliciek.

Centum je malicke.

Co ma prekvapuje uz tu je vianocna vyzdoba.

Za trznicu medzi semedelskou a piransko cestou je vybudovany novy park (jedna cast sa este doraba)

Piranska cesta uzatvorene, na nej kopa ludi, stanky a podium so zivou kapelou.

Pozorujem ludi, za jedlo ani napoje neplatia.

Kurnik keby vim nejdem ani na veceru.

Berem si polievku co vyzerala ako fazulacka s udenym masom. Miesto fazule je tam vsak kukurica.

Zapijam to bielim vinom, na nho sa otacam este raz.

V parku su rozne utvary z kamenov, pekne nasvietene, nesmie chybat farebna fontana.

Oddych na drevennom lehatku.

Kopa ludi.

Ani tu nesmie chybat vianocna vyzdoba.

Pred podium prakticky nikto nestoji, inak kapela dobra.

Davam dalsie vinka a jedlo. Klobasu s kyslou kapustou.

To vsak moj zaludok uz odmieta.

S poharikom v ruke (vypil som 0.6l bieleho vina) smer dalsia osvetlena cast mesta.

Palmi omotane svetlami, pekne to vyzera.

V dalsom parciku pri pristave spravene zo svetiel rozne zvierata.

V taverne (stara budova) hra dj, bo nik netancuje.

Nesmu chybat vianocne stanky s varenym vinom. Predavali tu i napodobeninu trdelniku.

Vraciam sa pekne nasvietenimi ulickami k titovmu trgu.

Tu tez podium, kopa ludi a fajn muzika.

No jedlo a chlast uz za peniaze.

Pri podiu dve velke obrazovky, na jednej live prenos z obrieho drona nad mestom, na druhej udalosti z dna a dokumentacia ako sa za posledny rok mesto zmodernizovalo. Musim uznat, ze fakt dost roboty sa tu odviedlo.

Okolo 22.30 to balim, som uzimeny a bolia ma nohy.

V hosteli ziadne lobby len mini kuchynka.

Na izbe uz full, rano zistene, ze som spal s troma babami. Ruska a dve slovinky.

Zbytocne som si tu zabookoval ubytko na 3noci, stacili dve aj s daytripom do piranu.

Ozvala sa cs z lublany, doma bude medzi 19-20.00 a byva 20min od centra.

Ale skusim ju, uvidime co to bude.

Ono v lublane mi chyba kuknut len hrad a i to len z vonku, vstup platit nebudem, teda ak daky je.

Foto

Kranj
https://photos.app.goo.gl/4AAEJ5kunjo7yGHn8

Naklady :

Nakup : 2.8€ (karta)
4xpohladnice : 1.6€ (karta)
Bus bled - kranj (12.30hod) : 3.6€
Jufka mix : 3.5€
5xznamka : 7.2€
Kapucino, zakusok : 4€ (karta)
Prevoz kranj - koper : 5€
3x Mestska dan : 3.8€
Flaskove pivo, pol pol : 8.6€ (sarajevo 84)


Advertisement



Tot: 0.038s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 24; dbt: 0.0179s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb