Sct. Petersborg

May 3rd 2010
Published: May 7th 2010

Hej alle,
Saa har vi tilbragt vores tid i Sct. Petersborg, og tager snart til Moskva.
Sct. Petersborg er en meget forvirrende by, hvor kun faa taler eller forstaar engelsk, og man skal vaere mere end bare almindeligt heldig for at finde et menukort man kan laese.
Helt inde i centrum, hvor man finder eremitagen og de gamle flotte katedraler og lignende, er byen rigtig flot, men man skal ikke mere end et par 100 meter derfra, foer man moeder gamle og forfaldne bygninger.
Vi rejser hovedsagligt i Marsjrutkaer, som er en blanding af bus og taxa, den koerer fra hotellet ind til byen, og man kan stige af og paa hvor man vil, hvis man ellers kan faa det formuleret. Ellers er der metroen, de forskellige stationer er rigtig flot udsmykket, og det tager naesten 3 minutter at komme ned med rulletrappen til sporene.
Vi har det godt, og min tid paa computeren med det elendige tastatur loeber ud, saa jeg vil smutte ige.. I hoerer fra mig i Moskva 😊

Tot: 0.078s; Tpl: 0.01s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0551s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb