Bergen, bloemen, luxe problemen en een nieuw avontuur!


Advertisement
Portugal's flag
Europe » Portugal » Madeira » Madeira
September 24th 2019
Published: September 24th 2019
Edit Blog Post

Olá! Bom dia!

Jawel! We mogen weer! Op wat kleine en absoluut geslaagde uitstapjes na, is het alweer een hele tijd (lees: veel te lang) geleden dat ik me voor een langere periode buiten de grenzen van ons koninkrijk bevond – wintersport daargelaten. Ook leuk.

Ik roep niet helemaal voor niets ‘we mogen weer’ want deze keer ga ik met een heuse groep op stap in het prachtige Madeira om daar het Portugese leven te proeven. Met de vele opties die onze blauwe planeet te bieden heeft, was het enigszins een dilemma – hoezo luxe probleem – om überhaupt een top 3 te maken, laat staan de spreekwoordelijk knoop door te hakken. Ik heb het dus wel gedaan en niet te lang gekeken naar de bijbehorende kosten…Ach, dan maar een maandje geen boodschappen doen...

Wie mij een beetje kent, weet dat ik er graag op uit trek en iets verder kijk dan het dichtstbijzijnde strand. Ik heb dan ook gekozen voor een actieve vakantie dus ik maak mijn borst vast nat! Ik ga canyoning, mountainbiken, hiken en ik las iets over een jeep, kortom er staat ons een hoop te wachten en ik heb er zin in!

Hieraan kleven de vragen, met wie stap ik het vliegtuig in, werp ik mezelf van rotsen, bike ik door de mountains, hike ik erop los en vertoef ik me in een – naar horen zeggen – luxe hotel? Ik heb echt geen flauw idee. Wel weet ik dat er nog zes andere zotten zijn en we begeleid worden door Jolien. Best een beetje spannend vind ik het wel maar laat ik omdenken en bedenken dat ik na deze vakantie ook weer zeven nieuwe mensen heb leren kennen. Wat dan weer erg leuk is!

Niet alleen is mij verteld dat Madeira erg mooi is, het is er ook het hele jaar door zo rond de 20 graden. Lekker! Als Madeira, niet Madeira wordt genoemd, noemen ze haar ook wel het Bloemeneiland. Ik weet niet of die er ook nog staan eind september maar wellicht, helpt het een handje bij onze poging de spreekwoordelijke ‘bloemetjes buiten’ te zetten. Met of zonder bloemen, het eiland hoort sowieso bij Portugal en laat ik daar ook nog niet geweest zijn. Op het vaste land van Portugal zal ik niet komen – is net iets te ver zwemmen ben ik bang – maar ik kan wel enthousiast zwaaien als we eroverheen vliegen.

Zoals altijd, mogen jullie ook nu weer met mij mee dus ga er lekker voor zitten en maak gerust aantekeningen.

Até a vista!



Liefs, Mies

Advertisement



Tot: 0.212s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 49; dbt: 0.1741s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb