Een groot bos ten zuidoosten van Białystok


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Podlachian » Bialystok
November 11th 2007
Published: November 15th 2007
Edit Blog Post

En daar was een huisje zonder elektriciteit, gas of stromend water.

We vertrokken met 25 erasmussers en 6 Poolse begeleidende studenten vrijdagavond met de trein in Warschau. Vervolgens dropte een busje ons aan de rand van een bos rond middernacht. Kregen we allen een kompas en kaart toegestopt en in twee groepen hebben we nog een tweetal uren door dat bos gewandeld. Nogal scoutsig. Wanneer we tegen 2u aankwamen hebben we boterhammen gegeten en thee gedronken rond het haardvuur.

Zaterdag begon de dag met ontbijten en hout hakken voor die avond, wat best grappig was want 4 stoere kerels en een meisje gingen tekeer met de bijlen terwijl de rest geamuseerd stond toe te kijken. In 6 kleinere groepjes hebben we enkele uren verschillende punten op de kaart opgezocht op een heel padvinderige manier.

In de vooravond werd er binnen gekookt en buiten troffen we de voorbereidingen voor een kampvuur. Zo lekker jongensachtig. Na het eten was het tijd voor het grote avondspel! Super hoe iedereen echt gedreven was om te winnen. We moesten trouwens 6 punten vinden in het donkere bos met behulp van de die dag aangeleerde technieken. Het leukste was nog om ons in het
ToekijkenToekijkenToekijken

vlnr. Alberto, Pablo, Agi, Jannie, Katrine, David, Fabio en twee Turkse jongens waarvan de naam zo moeilijk is dat ik het maar niet onthoud.
bos te verstoppen als we merkten dat er van de andere richting een andere groep aankwam en om hen dan te verschrikken. HAHA! Oh en het was zo helder die nacht dat we enorm enorm enorm veel sterren zagen. En nu heb ik eindelijk begrepen waarom de Grote Beer de Grote Beer heet en niet gewoon de Kar of de Steelpan want er zijn gewoon sterren die je niet al te vaak ziet die bijdragen tot het geheel.

Na de wandeling zaten we rond het kampvuur, braadden we er worsten boven, zongen Quique, Endika, Bartek en ik liedjes met de gitaren, werden we ondergesneeuwd maar gelukkig was het vuur heel warm en zat ik de hele tijd met mijn gsm in de lucht te zwaaien op zoek naar bereik want Jasmijn werd die nacht jarig en ik wilde haar toch tenminste een berichtje sturen. Voor het slapengaan vertelde Fabio nog een verhaal over zijn opa in de oorlog en toen wilden we eigenlijk niet meer gaan slapen want het was te gezellig.

Zondag reden we met de bus naar Białowieża, de plek waar Jannie, Katrine en ik eerder al waren met Adam en Lisa. Jammer, we deden zelfs
Mijn groepjeMijn groepjeMijn groepje

Pablo, Salva, Gustavo, een Spaans meisje waarvan ik niet zo meteen op de naam kom en Kamila, onze Pools gids.
exact hetzelfde pad naar het reservaat als vorige keer, terwijl dat bos werkelijk gigantisch is. Oh jee. Hoedanook, er was een gids bij die ons vele interessante dingen vertelde zodat het toch leuk was.

En dan 's avonds de trein naar Warschau. Nog voor we op de trein sprongen gingen we met zijn allen nog vlug vlug in de Mc Donalds een voorraad voedsel inslaan want we waren ohzo hongerig geworden door de kou. Ik eet niet voldoende Mc Donalds om ervaren te zijn met de sausjes, de ketchup zit namelijk in van die worsterige verpakkinkjes en die moet je eruit squeezen maar per ongeluk spritste ik een klad op de broek van de mevrouw langs mij in de trein. "Oh! Przepraszam!", kraamde ik uit, maar zij zei "spoko". It's ok.


Additional photos below
Photos: 14, Displayed: 14


Advertisement

FabioFabio
Fabio

In het bos bij het graf van twee Russische soldaten uit de oorlog.
De meisjesbankDe meisjesbank
De meisjesbank

vlnr. Agi, Sophia, Jannie, Katrine
De jongensbankDe jongensbank
De jongensbank

vlnr. Mattias, Adel, Bartek
Katrine, Agi en JannieKatrine, Agi en Jannie
Katrine, Agi en Jannie

Bij het toilet in het bizonreservaat.


Tot: 0.066s; Tpl: 0.017s; cc: 12; qc: 28; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb