Groeten uit Groningen :)


Advertisement
Published: June 12th 2008
Edit Blog Post

Groeten uit Groningen! Vanochtend met de nachtrrein uit Praag teruggekomen, dat ging allemaal prima.

Waar was ik gebleven... zondag na het internetten de stad wat verkend, lopend rondgekeken. De historische binnenstad ligt ingeklemd tussen 3 grote vijvers waar je prima kunt wandelen. Die avond gebakken forel gegeten.

Maandag een lange wandeling gemaakt; overal waar ik tot nu toe ben geweest in Tsjechië heb je goed aangegeven wandelpaden, met (bijv.) van die wit-groen-witte strepen op bomen, paaltjes, e.d. langs de route. Mijn wandelroute gaat eerst dwars door bossen (brandnetels en kleefkruid van een meter hoog!) en graanvelden; later wordt het wat makkelijker lopen over gemaaide velden, en daarna zelfs over asfaltwegen. In een uur of 3 heb ik de 15 km gelopen van Telč naar Dačice, toen had ik 't ook wel gehad. Met de locale boemel in 20 minuutjes weer terug 😊 De meeste bezienswaardigheden in de stad zijn helaas dicht vandaag (maandag), alleen een toren van een kerk is open, dus daar naar boven geweest. 's Avonds alweer pizza gegeten; op het menu staat bij elke pizza als ingredient "ketchup" wat ik aanneem dat tomatensaus is: nee hoor, de pizza smaakt echt naar ketchup ;-)

De volgende dag wel langs de bezienswaardigheden in en om de stad:


Verder uiteraard lekker gegeten (2x) met een biertje erbij 😊

Gisteren regende het 's ochtends, dus niet veel meer gedaan behalve een kop koffie en wat lezen; dan de reis terug. Om 12:04 in de eerste boemeltrein, overstappen op een andere trein, en dan nog 2 uur in de sneltrein die me naar Praag bracht. Drie jaar geleden al uitgebreid geweest, dus nu niet veel meer rondgekeken. Alleen een nieuw boek gekocht voor de terugreis (Wild Fire uitgelezen van Nelson DeMille; ben nu bezig in Debt of Honour van Tom Clancy), en nog 1x Tsjechisch gegeten. Als ik rond 18:00 over het Wenceslas-plein loop klinkt net het Tsjechische volkslied voor de voetbalwedstrijd tegen Portugal 😊 Groot beeldscherm staat er opgesteld.

Mijn trein vertrekt om 18:50 dus ik ga door naar 't station. Slaaptrein; ik heb een couchette in een coupe waarvan later slechts nog 1 bed bezet wordt. De trein rijdt via Dresden naar Berlijn waar gekoppeld wordt met de nachttrein uit o.a. Moskou, daarna door Duitsland en via Arnhem (waar ik uitstap) door naar Amsterdam. De trein bevat inmiddels inderdaad allerlei verschillende wagons, uit Praag, Warschau, Minsk, Moskou en Kopenhagen. Nog 2 treinen en via Zwolle ben ik tegen 12:00 weer in Groningen.

Als alles volgens plan verloopt vertrek ik over een weekje weer richting het Oosten!

Mocht het niet lukken met abonneren op deze blog (ga naar http://www.travelblog.org/Bloggers/Alard/ en klik links onder het kaartje op "Subscribe") dan kun je mij trouwens ook even mailen, dan voeg ik je toe.

Groeten uit Groningen,
Alard.


Advertisement



Tot: 0.264s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 52; dbt: 0.0621s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb