Groeten uit Telc


Advertisement
Czech Republic's flag
Europe » Czech Republic
June 8th 2008
Published: June 8th 2008
Edit Blog Post

Alweer een blog-entry, nu vanuit Telc (met een omgekeerde accent-circonflexe boven de c maar die kan ik niet vinden... hoewel ik een Tsjechisch toetsenbord heb... ah! Telč dus 😊

Zojuist heb ik een trein terug naar Nederland geboekt, vertrek woensdagavond om 18:50 uit Praag, aankomst donderdagochtend om 9:22 in Arnhem. Dan nog 2 uurtjes om in Groningen te komen. Handig dat dat online kan, de website van de Deutsche Bahn is prima! Ook erg handig als routeplanner, heel Europa en Rusland zit erin.

Toen ik gisteren klaar was met internetten was de regen gelukkig opgehouden. Nadat ik een erg lekkere pizza heb gegeten (met rode wijn, voor de verandering eens geen biertje 😊 nog een rondje door de stad gelopen.

Vanochtend is het gelukt om met een bus naar Jihlava te gaan, alleen daar viel het nogal tegen om in Telč te komen. Op zondag rijden er bijna geen bussen... zelfs een bus die wel op de borden stond reed niet. Uiteindelijk anderhalf uur gewacht op het niet zo inspirerende busstation. Nu dus in Telč, leuk hotel in de hoek van het centrale plein, Hotel Celerin. Net geluncht, en daarna bij de tourist info geinternet en dus de trein terug geboekt. Zo maar eens de stad verkennen!

Als het me hier goed bevalt blijf ik hier tot woensdag, en ga dan naar Praag en meteen door naar Nederland.

Groeten uit een inmiddels zelfs zonnig Telč!
Alard.


Advertisement



Tot: 0.372s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.0921s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb