KUZEYİN YILDIZI RIGA

July 21st 2008
Published: June 21st 2017

VILNIUS-RIGA

GÜN 24 günlerden Pazartesi

Sabah yine erken uyandım ,fakat iki saat ileride olmanın avantajları var bittabi.
Kamptan çıktık.
Hiç bir sorun yaşamadan yolumuzu bulduk.
Yol çok düzgün
Son derece rahat bir yolculuktan sonra Riga'ya vardık.
Bu yer tanımlamalarında, "Kuzeyin yıldızı","Doğunun Paris i" vs vs benzetmelerine çok takılırım.
Sanki hep bir şeyler eksikmiş te ,buna bir şeyler daha katmamız gerekiyor gibi bir durum yani...
Burası için de "Kuzeyin Yıldızı" deniliyor..
Herhalde, "Aman beni Vilnius'la karıştırmayınız" diye yırtınıyorlar.
Şehir girişinde bir Maxima'da malzeme ikmali yaptık.
Araç, artık Istanbul'dan çıktığımız gibi değil.
Bir sürü şeyi tüketmişiz.
Ayak üstü tavuklar yendi.
Oradan şehre girdik.
Vallaha kampı elimle koymuş gibi buldum.
Çok güzel bir kamp bu ....ve şehre çok yakın.
Nehir kıyısında ,bayağı derli toplu bir yer .
Yerleştikten sonra, biraz toparlanıp şehre dönmeğe karar verdik.
Kampımız eski şehire bir durak mesafede.
Daugava nehrini geçiyorsun ,tak, eski şehirdesin.
Riga (Letonca, Rīga), Letonya'nın başkenti. Baltık Denizi'ne şehrin ortasından geçen Daugava Nehri ile açılır.
Riga, Baltık devletleri içinde en büyük şehir olmasının yanı sıra, önemli bir kültür, politika, eğitim, finans, ticaret ve
endüstri merkezidir.Breh babasını....
Şehrin ilk kurulduğu yer olan tarihsel merkezi "Vecrīga" UNESCO Kültür Mirası'na kabul edilmiş olup mimari olarak sadece Viyana, St. Petersburg ve Barcelona ile karşılaştırılabilecek güzellikteki ,Art Nouveau (Jugendstil) yapılarıyla ünlüdür.
Bu konuda biraz uçmuşlar ya neyse ...Sadece "heves eder idi" deyip geçiyoruz...
Şehrin kuruluşu 12. yüzyıla kadar dayanır.
12. yüzyıl sonlarında liman şehri olan Riga'ya Alman ticaret gemilerinin uğramaya başlamasıyla, nüfusu ve önemi artmıştır.
1201 yılı Riga'nın resmi kuruluş yılı olarak kabul edilir.
1558-1583 yılları arasında Polonyalıların yönetimine; 1621'de de İsveç yönetimine geçmiştir.
1700-1721 yılları arasındaki Kuzey Savaşları sırasında Ruslar bu bölgeyi İsveçlilerden alarak kendi ülkeleri sınırlarına katmışlardır.
Old Town denilen eski şehir merkezindeki "Melngalvju nams" (Ingilizce: 'House of The Black Head') (Karakafalıların Evi), Televizyon Kulesi, Aziz Peter Katedrali, Riga Kalesi ve "Dannenšterna nams" (Dannestern Malikanesi ) görülmesi gereken yerlerdir.
Eski şehirde biraz dolandıktan sonra, en kral meydanının en kral birahanesine geldik oturduk.
Ayşecik ile çok keyifli saatler geçirdik
Bir taraftan bira içip ,bir taraftan piyasa yapan tüm Riga halkını izleyebiliyoruz.
Kaç bira içtik hatırlamıyorum.
Fakat çok ucuz olduğunu söyleyeyim.
Riga, Vilnius'un aksine, çok huzurlu ve çok güzel bir şehir.
Halkı iyi... insanı iyi
...biblo gibi bir kent.
Budapeşte'nin küçüğü adeta.
Orada "Nostalgy" adlı tuhaf bir lokantada çok iyi bir yemek yedik.
Nostalgy'nin içinde havuzlar ve canlı balıklar mevcut ama biz, önce kapının önündeki çiçeklerine tav olduk.
Yemekten sonra ,vakitlice kampa döndük ve ön tarafa kurulup gece yarısına kadar güneşin batmasını bekledik.
Ön taraf ne demek ? diye soracaksınız .
Burada güneşin vurduğu yerler, acıyacak derecede yakıyor.... gölgede ise donuyoruz..
Ortasını arıyoruz ve güneşin konumuna göre araç etrafında dolanıyoruz.
Aracımızın yan tentesinin olmadığını ve bu kusuru , benim mimari dehama borçlu olduğumuzu hatırlatırım...

Biz ettik siz eylemeyin:
İster yaz, ister kış seyahat edin.Aracınızın mutlaka bir yan tentesi olsun..İdare ederiz demeyiniz ..İdare edilmiyor ... Güneşi, ancak gece yarısında döndürebildiğimiz için içki alışkanlıklarını da değiştirmemiz gerekiyor. Aksi halde. batırdık, batıracağız diye sızıp kalmak mümkün. Gündüz, zaman zaman bastıran yağmurlardan sonra, sakin ve tatlı bir akşam yaşıyoruz. Güneş tam 24:00 te battı . Biz de bir şişe Zubrowka'yı iyi edip yattık. Programa ilaveler bile vardı.Bazıları bunu elma suyu ile içmeyi tercih ediyor ,siz işin özüne varın ve asla bir şey karıştırmayınız.Boş şişeyi de, içindeki bizon otu ile atınız.... hiç bir işe yaramaz ...benden söylemesi.. Hergün,günün karelerini toplayarak video haline
getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Şu anda Hava Durumu :

GÜNÜN ÖZETİ

GÜN KM:304 KUMULATIF KM:5534

ORT HIZ:72

SÜRÜŞ SAAT :4:10

YAKIT E/L:1,27

Tot: 0.13s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 30; dbt: 0.0492s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb