Maandag 30 maart 2015 Firenze

Europe » Italy
March 30th 2015
Published: March 31st 2009

Italië dag 2

Na een heerlijke nacht in een BED! werden we om 7uur gewekt uit onze mooie dromen, dag 2 begon.

Om half 9 ‘vertrokken’ we naar de prachtige stad Firenze, uiteindelijk zijn we om 9uur vertrokken omdat er enkele leerlingen te laat waren.. Al bij al waren de begeleiders nog niet zo slecht gezind aangezien de laatkomers de begeleiders moeten trakteren. De bestelling was dan ook zeer snel doorgegeven.

Een beetje later dan voorzien kwamen we aan in Firenze. Het weer was er iets minder dan de dag voordien, maar geen regen dus we waren tevreden. We begonnen met een stadswandeling, waarbij we voorbij verschillende bezienswaardigheden kwamen. We zijn vertrokken aan het plein Piazzale Michelangelo, waar we een prachtig uitzicht hadden over Firenze. We daalden af naar de Arno. We staken deze rivier over via de Ponte Vecchio. Dit is een prachtige oude brug met vele winkeltjes vol goud. Daarna zijn we naar de San Marco geweest, een zeer mooi klooster. Ten slotte zijn we de 3e grootste kerk van de wereld gaan bewonderen, Duomo. Degenen dat wilden mochten de koepel gaan beklimmen en mochten nog maar eens genieten van het prachtig uitzicht(na anderhalfuur aanschuiven konden de leerlingen eindelijk beginnen aan hun klimtocht van de 460 trappen).

Om kwart voor 8 kwamen we terug aan in het hotel, en konden we direct de benen onder tafel schuiven. We houden het weer bij een rustige avond zodat we morgen klaar zijn voor onze trip naar Rome.

Zonnige groetjes aan het iets minder zonnig België!!

Tot: 0.114s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0563s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb