Zondag 29 maart 2015 Pisa

Europe » Italy
March 29th 2015
Published: March 29th 2009

Buonasera a tutti!

Na een lange busrit en weinig slapen kwamen we zondagochtend eindelijk aan in Pisa. Het weer zat ons geweldig mee met een prachtige blauwe hemel en een stralende zon. Onze tour startte, zoals verwacht, aan de beroemde toren van Pisa. Daarna leidden Dina en Leen ons naar het centrum van de stad, waar we uitleg kregen over de Keith Haring muur.

Deze muur, beschilderd met de beruchte mannetjes van Haring, deed wat vreemd aan in zo’n oude stad, maar paste verrassend goed.

Daarna hebben we gegeten in het restaurant Turista, waar we onze eerste lasagne in Italië hebben gegeten, gevolgd door een lekker hoofdgerecht van frieten, sla en vlees en een heerlijk tiramisu ijsje.

Na dit middagmaal kregen de leerlingen anderhalf uur vrije tijd, die de meesten besteedden aan luieren in de zon met de toren van Pisa op de achtergrond.

Na dit anderhalf uurtje van ontspanning vertrokken we met de bus naar het hotel, waar we een aantal uur vrije tijd kregen om ons te installeren en wat uit te rusten. Sommigen genoten van het zonnetje buiten terwijl anderen hun kamer verkozen om even op adem te komen van de lange busrit.

Al bij al was dit een geslaagde eerste dag van de eindejaarsreis. Als het weer ons blijft meezitten, we van lekker (en veel) eten kunnen blijven genieten en in tof gezelschap kunnen blijven vertoeven, zal dit ongetwijfeld een onvergetelijke ervaring worden.

31st March 2015

Leuk verslagje! Ik denk dat er iets mis is met de foto's? Ik hoorde net dat ze heel mooi weer hebben!

Tot: 0.452s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 50; dbt: 0.0504s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb