Dag 2: Catania-Taormina-Fondo Cipollate

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily » Taormina
July 27th 2016
Published: September 1st 2016

De eerste echte dag op Siciliƫ; vandaag gaan we Taormina bezoeken. Ons hotelgebouw is dan wel groot, het hotel zelf beslaat slechts enkele kamers op de 3e verdieping. In een gezellig kleine ontbijtruimte is voldoende lekkers en brengt een vriendelijke italiaanse dame ons cappuccino. Dan koffers pakken en de auto weer opzoeken, die een paar straten verder staat geparkeerd. We zijn er na een avond al achter dat parkeren hier niet echt een fluitje van een cent is. Maar gelukkig staat onze super-de-luxe Mercedes nog dezelfde plek en laden we de koffers in. Achter ons al direct een gedrang van driftig toeterende italianen die elkaar op die manier duidelijk willen maken dat zij op ons plaatsje gaan staan. Het is meteen al een temperamentvolle ochtend. Met behulp van onze Tom-Tom zetten we koers naar het noorden en Taormina is al snel in zicht. Hier is het qua parkeren beter geregeld, want voordat we Taormina zelf bereiken is er op de berg een parkeergarage. In onze reisgids staat nog iets over een pendelbus die ons verder naar boven zal brengen, maar navraag leert ons dat er inmiddels een lift vanuit de parkeergarage is. Dat is dan weer mooi meegenomen. Boven aangekomen genieten we al van het eerste mooie uitzicht op de Etna en de zee. Vervolgens lopen we onder het stadspoortje door, het autovrije gedeelte in. Het is al best druk en aan alles is te zien dat dit een toeristische trekpleister is gezien het aantal souvernierwinkeltjes en terrasjes. Desalniettemin is het een plaats die echt de moeite waard is. Sfeervolle straatjes, mooie pleinen met uitzicht over zee en de kustlijn, gezellige restaurantjes en boven op de top een mooi oud Grieks-Romeins theater uit de 7e eeuw voor Christus. In dit theater wordt het internationale filmfestival van Taormina gehouden en in de zomer zijn er concerten. Na de lunch en een heerlijk ijsje lopen we terug naar de auto en rijden we richting onze agriturismo Fondo Cipollate, dat iets verder landinwaarts gelegen is. We arriveren na korte tijd bij een heerlijk rustig gelegen oude boerderij, met leuke kamers en een gezellige entourage. We installeren onze spullen en genieten dan nog even bij het zwembad van de late middagzon. Na een douchebeurt zijn we helemaal klaar voor het avondeten. De gastvrouw geeft ons wat tips en we belanden uiteindelijk bij een klein dorp iets verderop in een simpel restaurantje, maar met heel lekker eten. 's Avonds nog even nagenieten met een wijntje bij onze accommodatie en dan lekker slapen.

Tot: 0.102s; Tpl: 0.01s; cc: 15; qc: 51; dbt: 0.0549s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb