Dag 1: Heythuysen/Echt-Catania

Italy's flag
Europe » Italy » Sicily » Catania
July 27th 2016
Published: August 19th 2016

Om 12.00 uur staan Lex en Ingrid voor de deur, gebracht door Elisa, want dit jaar gaat alleen Milou nog mee. De andere kids gaan allemaal zelf op vakantie, dus dat is wel even wennen. Om half een zetten we in de Volvo koers naar Eindhoven AirPort, waar we om half twee ruim op tijd arriveren. Dus op ons gemak aan de koffie met een broodje en een beetje bijkletsen voordat we naar de gate gaan, waar al snel ons Ryanair vliegtuig arriveert. Na een rustige vlucht landen we na een 2,5 uur op Catania AirPort. We halen 'even' de auto op, maar dat blijkt al een eerste hobbel te zijn. Een half jaar geleden hebben we, volgens ons, een Opel Astra station gereserveerd, maar bij aankomst is in die categorie alleen nog een FIAT 500L beschikbaar. Mmmm...... daar kunnen niet 5 personen en 5 koffers en rugzakken in. Misschien is er een alternatief ter beschikking? Na een half uur hebben de mannen het voor elkaar. We krijgen, natuurlijk met enige bijbetaling, een spiksplinternieuwe Mercedes station aangeboden. Misschien niet handig in het Italiaanse verkeer, dus alle risico's maar afkopen dan. En dat blijkt geen overbodige luxe, het rijdt hier allemaal alsof ze alleen op de weg zitten en zonder echte navigatie is het even zoeken, dus het verloopt niet allemaal even soepel in het begin. Maar goed, toch snel ons hotel gevonden, al waren we er eerst finaal voorbij gereden, aangezien de voorkant niet echt tot de verbeelding spreekt. Maar de binnenkant is schoon en netjes, een echt oud pand met hoge plafonds en bij Lex en Ingrid zelfs een torenplafond. Na een eerste inspectie weer snel in de auto naar de familie Grabert om Milou af te zetten. Maar snel in het donker en met een navigatieadres dat de telefoon-Tom-Tom niet kent, is dus niet echt snel. Terwijl wij denken er bijna te zijn 'appen' we dat werd dat naar de familie Grabert, die prompt op straat gaat staan. Maar wij zagen ze niet!??? Het blijkt wel de goede straatnaam, maar niet in het juiste dorpje, omdat de Tom-Tom dat dorp dus niet kent. Stuurkunsten van Jaap en navigatie-overleg tussen Lex, Milou en Mathilde leidde ons uiteindelijk na een uur crossen door Catania en omstreken naar de juiste plek, waar we meteen doorreden naar het restaurant, anders zou het te laat worden. Gezellige avond met de familie Grabert en tante bij een pizzeria met overheerlijke voorgerechten en pizza's. Uiteindelijk nog een bezoekje aan het mooie huis waar Milou een week gaat verblijven en toen achter tante aan naar ons hotel terug. Dat was met 25 minuten rijden een stuk sneller. Even snel wassen en lekker slapen. De eerste dag zit er al weer op.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 47; dbt: 0.0463s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb