TAORMINA DA TRAS


Advertisement
Italy's flag
Europe » Italy » Sicily » Taormina
July 10th 2012
Published: January 15th 2016
Edit Blog Post

Geo: 37.8531, 15.2878

GUN 34 GUNLERDEN SALI :
Güzel uyumuşum ve çok güzel uyandım…
Yıkandım …
Kahvaltımı yaptım..
Ayşecik te uyandı…
Yerimiz gerçekten güzel zira çok güzel ve keyifli esiyor ..
Bu esinti olmazsa, bu sıcağa tahammül zor..
Yanımızda 100 yaşlarında bir çiftin, daimi karavanı var ..
Selamlaştık..onlarda yabancı dil "nizane" dolayısıyla vücut dili devrede…
Dünden aklım başıma geldi ve denize falan girmiyorum ..
Havuzu da var ama korkuttular bir kere... denemedim.
Sütten ağzımız yanmış bir kere...
16.05 otobüsü ile şehre gitmeye karar verdim.
Ayşe, kendine bakım yapacakmış ....beni saldı.
Otobüsü heyecanlar içinde dağ başı gibi bir yerde bekledim .
Yol o kadar dar ki, yoldan geçen arabalardan korunmak için duvara yaslanmak zorunda kalıyorsun..
Hızlı da geçiyorlar keratalar..
Amerikan filimlerinde, dağ başında ve bir kavşakta otobüs bekleyenlerin sahneleri gözümün önünden geçiyor ..
Ne gelen var ne giden …ve aniden mucize gerçekleşiyor....
Otobüs yokluklar içinden, aniden beliriyor.
Temsa nın otobüsü ,kaptan pilot yönetiminde ,yılan gibi yollardan tırmanarak Taormina tepesine vardı..
Taormina, Sicilyalıların Artvin'i, tepede bir kent
Taormina, (Latince: Tauromenium, Yunanca:Ταυρομένιον-Tauromenion), İtalya'da, Sicilya'nın doğu kesimindeki Messina ilinde bir kasabadır
Adını, Tauro Dağından alan kasabada, başlangıçta ,eski bir Sicilya kabilesi olan Sikuller yaşıyormuş.
İÖ 358'de,
kente, hemen güneydeki Náksos Adasından yeni göçmenler gelmiş...
Taormina tarihçi Timaios'un babası, Andromakhos'un yönetimi sırasında ,hızla gelişmiş. MÖ . 210'da Romalılara geçen kent ,daha sonra Bizans egemenliğine girmiş. 902'de Araplar tarafından yıkılıyor ve sonraki yıllarda Kuzey Sicilya'daki Demone Vadisinde yaşayan Hıristiyanlarca yeniden kuruluyor.
962'de el-Muiz komutasındaki Arapların eline geçmiş ve adı Muizziye olarak değiştirilmiş.
Komik değil mi ?
1078'de, Normanların yönetimine girdikten sonra, yeniden gelişmeye başlamış.
Tauro Dağının eteğinde, Roma döneminde yeniden yapılan ünlü Yunan tiyatrosu yer alır.
Kentte ayrıca, 1892'de yapılan kazılarda bulunan Roma Dönemine ait Odeon Tiyatrosu'nun ve bir sarnıcın kalıntıları da vardır.
Ortaçağdan kalma yapılar arasında,Corvaja, Santo Stefano ve Ciampoli sarayları ile katedral sayılabilir.
Kent, Sicilya'nın en çok ilgi çeken kış turizmi merkezlerindendir.
Eh denizi böyleyse normal...
Kardeşim ,bu Taormina tepede ,mepede ama güzel yer doğrusu..
Netekim ,19 yy dan başlayarak ,Oscar Wilde,Rus çarı Nikolas,Goethe ,Nietzshe,Richard Wagner gibi sefa abileri buralarda günlerini gün etmişler.
20 yy da, Avrupanın ipini koparan entellektüelleri,yazarları,artistleri soluğu burada almışlar..
D.H.Lawrence ,1920-22 yıllarında burada yaşamış..
30 yıl sonra ise, aynı villa Truman Capote tarafından şereflendirilmiş..
Uçuk Charles Webster Leadbeater ise, Taormina nın doğru manyetik alana sahip olduğunu buyuruyor …
Dedim ya güzel
yer …yaşanır doğrusu..
IX Aprile ( 9 Nisan ) meydanında,harika bir cafe'ye kuruldum ..
Kahvemi içerken internet yaptım..
Sonra şehrin ıcığını cıcığını inceledim..
Arap etkisi, balkonlardaki saksılara yansımış.
Ceberrut suratlı herifler, sana balkonlardan bakıyor
Tepelerindeki çiçekler de çok hoş..
Bu manzara benim de hoşuma gidiyor ..
Ayşe nin ilaçlarını aldım ....daha önemlisi traş olmamı istedi ve bendeniz Sevil Berberinden sonra ikinciye gelen Taormina berberini buldum.
Bildiğiniz gibi, Mafia üyelerinin büyük bir kısmı berberde traş olurken nallanmıştı..
Ben de her an öldürülme korkusu içinde ve kalbim heyecanlarla dolu olarak traşımı kazasız belasız bitirdim..
Hatta , elimde kanıt olsun diye ,sempatik berberimle bir anı fotosu da aldım …
Hayatta kalmamın şerefine ...
Bu noktada, sanıyorum ki ,Newyork'ta bir berber dükkanında temizlenen Albert Anastasiya'yı anımsamamız gerekiyor ..
Hazret Mafia dünyasının en önemli tetikçisi..İnanmayacaksınız ama "Cinayet A:Ş" (Murder .İnc) kurucusu ve şeref üyesi...
200 den fazla cesedi olduğu rivayet olunur...
İşte bu şeref ! üyesi , bir berberde mesaj olsun diye güpegündüz vurularak öldürülüyor..
Ve su testisi berberde kırılıyor...
19:45 te dönüş otobüsüm geldi.
Kaptan Pilot veya başka bir deyişle ,Herifçioğlu, o yılan yollarda adeta uçuyor..
Ayşe olsa bitmişti…
Döndüğümde,
Ayşem güzelleşmiş beni bekliyor ..
Saçımı takdir etti..
Biraz Whisky yapıp yemeğe gittik.
Yine çok güzel bir yemek ,mehtap ve bir litre beyaz ….
Yemekten sonra, biraz daha oyalanıp yattık…
Sonuç olarak :
Taormina' dan çok memnun kaldım ..
Tavsiye ederim …
Hatta kaçırmayınız derim ...denizden sakının...


Hergün,günün karelerini toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linkleri tıklamanız yeterli:

günün klipleri :










Taormina Videosu :




Advertisement



Tot: 2.016s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 41; dbt: 1.4258s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb