Du pain, du vin et des montagnes...

Italy's flag
Europe » Italy » Aosta Valley » Valgrisenche
August 22nd 2010
Published: August 23rd 2010

Exploration of Glacier BlancExploration of Glacier BlancExploration of Glacier Blanc

... with the incredible icefall of Barre des Écrins (4102m) in front of us. Parc National Les Écrins, France
Hola,

Het kan ook niet altijd Patagonia zijn, dus met 3 weken verlof en de rugzak gevuld met pasta en gedroogde groenten trekken we voor 3 weken door de Franse en Italiaanse Alpen.

Over godvergeten passen, zeulen we de zware rugzak van het ene prachige nationale park in het andere. Langsheen steenbokken en gemzen, die zich niet interesseren in onze passage in hun habitat. Voorbij marmotten en Italianen die zich op de rotsen leggen te bakken. Er zijn wel degelijk ruwe en eenzame streken te vinden in de Alpen.

We verbazen ons dat we hartje zomer sommige dagen gewoon niemand tegenkomen.

Beelden zeggen meer dan woorden...

Hasta pronto!

Veneon Valley Parc National Les Écrins, La Bérarde, France
Bivouac / Massif des CercesBivouac / Massif des Cerces
Bivouac / Massif des Cerces

Hautes-Alps, Franc
Col des Meandes (2727m)Col des Meandes (2727m)
Col des Meandes (2727m)

Massif du Mont Thabor, Hautes-Alps, France
Clear skies! Let's run!Clear skies! Let's run!
Clear skies! Let's run!

Col du Vallon (2645m) in sight! Massif du Mont Thabor, Hautes-Alps, France
Wildflowers / Roc de Valmeiner (3025m)Wildflowers / Roc de Valmeiner (3025m)
Wildflowers / Roc de Valmeiner (3025m)

Massif du Mont Thabor, Hautes-Alps, France
Rochers de la PariaRochers de la Paria
Rochers de la Paria

Vallon Valley, Massif de Cerces Hautes-Alps, France
NévacheNévache
Névache

Hautes-Alps, France
Col de l'Aiguillette (2534m)Col de l'Aiguillette (2534m)
Col de l'Aiguillette (2534m)

Massif de Cerces, Hautes-Alps, France
Glacier NoirGlacier Noir
Glacier Noir

Parc National Les Écrins, France
Exploration of Glacier Blanc.Exploration of Glacier Blanc.
Exploration of Glacier Blanc.

Vallee du VeneonVallee du Veneon

Signs of the Tour of Bessanese

Valle di Viu, Piemonte, Italy

23rd August 2010

groeten
Ik dacht al, deze keer duurt het lang voor die twee nog eens op een avontuurlijke reis gaan. Mooie streek. Jullie hebben natuurlijk weer veel gezien en beleefd. Hotel en comfort schijnen jullie niet aan te trekken. Veel plezier op jullie reis en kom veilig thuis met nog veel mooie foto's Ria
24th August 2010

As usual prachtige plaatjes. Bedankt om die te delen!
24th August 2010

Steve en Katrijn, We volgen jullie blog en zien dat het de moeite waard is op jullie reizen, zoveel schoon nog te zien op de wereld. Zo kunnen we een klein stukje mee maken op de computter, de moeite waard. Grotjes Robert en Irma Boezingestraat 60

du pain etc.....
Lieve Katrijn en echtgenoot, Bedankt om mij nog altijd te laten delen in uw reizen, zo reis ik ook mee. Hier dicht bij ons, vanaf een 20tal km, in Catalonïe, is er ook zoveel moois te zien, ik had het me zo niet kunnen inbeelden, prachtige natuur, woest, groen, watervallen, weinig volk of zelfs geen, alles voor ons, dit bezoeken we eens buiten seizoen, dus vanaf september kunnen we ook terug genieten. Niet met volle rugzakken en moeilijke klimpartijen, maar toch nog sportief genoeg op onze leeftijd, daarna doen we wel een restaurantje!!!! Lieve groetjes van uw oud leerling!!!!
27th August 2010

De omgekeerde wereld...
... jullie in "onze" Alpen, wij in jullie Andes :-) Er staan een paar voor ons bekende zichten tussen, vooral van de Vanoise en de Ecrins. Knap dat jullie al die gebieden aan elkaar konden rijgen. Jullie hadden vast jullie trip niet willen wisselen met onze laatste Cordillera Blanca-trip (blogverslag Huaraz IX). Terug in België, over een paar maandjes dus, zijn jullie es uitgenodigd bij ons thuis om eens wat verhalen uit te wisselen! Greetz, Steven en Hanne

Tot: 0.21s; Tpl: 0.013s; cc: 20; qc: 94; dbt: 0.0992s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb