Torstai Budapestissa

Europe » Hungary » Central Hungary » Budapest » Buda
September 19th 2013
Published: September 19th 2013

Nukuin pitkään ja söin aamupalan rauhassa. Kävin läheisessä nettilässä kopioimassa kuvat tikulle ja päivittämässä blogini. Yritin vielä hoitaa Ahjolan bridgekurssin asioita samalla julkaisemalla idean, jolla kurssille olisi saatu houkuteltua kerhopelaajia mukaan.

Lähdin kävelemään parlamentille, koska olin lukenut, että sinne pääsisi EU-kansalaiset ilmaiseksi. Ohitin USA:n suurlähetystön, jonka valokuvaaminen oli kyltein kielletty. Parlamentin ympärillä oli iso työmaa. Tapasin sattumalta kaksi ruotsalaista kaveria, jotka olivat olleet eilen samassa junavaunussa. Parlamenttiin olisi pitänyt käydä ostamassa liput läheisestä museosta. Ei menty sinne. Muutin suunnitelmiani ja kävelin kaverien kanssa Tonavan saareen, jossa on iso puisto. Otin siellä päivän ensimmäisen oluen, toinen heistä jäätelön. Jossain välissä aloin puhua sitten heidän kanssaan ruotsia. Heistä kumpikin osasi erinomaista englantia, olivat molemmat käyneet jenkeissä.

Pojat jatkoivat matkaansa kävellen, minä lähdin bussi- ja ratikkakierrokselle. Sain tietää, että Ahjolan kurssi peruutettiin jo nyt vähäisen osallistujamäärän takia, koska toimisto muuttaa lähipäivinä. Harmitti. Joskus kotimaan murheet tulevat valitettavasti matkalle mukaan. Oli tarkoitus mennä Euroopan suurimpaan synagogaan, mutta se oli suljettu juutalaisten lomien takia. Kävin sitten terassioluella. Kun ensimmaisessä paikassa ei tullut tarjoilijaa, vaihdoin seuraavaan. Söin sitten synagogan lähellä ravintolassa unkarilaisen menyyn.

Ajoin sitten metrolla vähän syrjemmäs ja ratikkalinjaa 1 edestakaisin. Oli jo toiveita, että saattaisin nähdä Venuksen ja Saturnuksen auringonlaskun jälkeen, mutta valitettavasti pilvistyi. Palasin asunnolle. Ostin vähän lisää ruokaa ja tulin toistamiseen kopioimaan kuvia. Päätin myös tulostaa lentolipun toiseen kertaan.

Tot: 0.048s; Tpl: 0.015s; cc: 11; qc: 24; dbt: 0.0241s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb