Saa er vi kommet til Graekenland

Greece's flag
Europe » Greece » West Greece » Patras
June 28th 2009
Published: June 28th 2009

Fra NapoliFra NapoliFra Napoli

Saa koerer vi fra Napoli
SAA er vi endelig kommet til Graekenland.

Fredag morgen tog vi med et tog fra Napoli til Bari hvor vi skulle sejle fra.
Sejlturen tager omkring 15,30 time, og det er hundedyrt. Rederiet vi skulle sejle med ville have 16 Euro per person bare for at faa lov til at sidde paa daekket, og det var kun saa "billigt" fordi vi har Interrailpas.
Ellers tog de 77 Euro per person for at faa et saede at sidde paa indenfor - saa vi valgte at tage daekket.

Vi skulle sejle kl. 20 om aftenen, men allerede kl. 17 gik vi ombord. Vi fandt et sted der var overdaekket, og hvor vi kunne sidde paa plastichavestole. Det var selvfoelgelig lige ved siden af en bar, saa der var larm og raab hele aftenen.
Vi fandt os saa et sted at sove i bagenden af skibet, hvor vi var nogenlunde i lae for vinden.
Desvaerre har vi ikke rigtig sovepose og liggeunderlag med, saa det blev en lang og haard nat paa et metal skibs gulv - det var begraenset hvor godt vi fik sovet, og selvfoelgelig var der et diskotek lige ved siden af, der spillede hoej musik indtil klokken 03.30
Paa skibet.Paa skibet.Paa skibet.

Vi kom til at sidde alleroeverst. Det blaeste en del, men saa havde vi ogsaa udsigt.
om morgenen - puha.

Loerdag 12.30 (13.30 lokal tid) ankom vi saa til Patras i Graekenland. Vi var simpelthen saa traette, at vi ikke orkede at tage til Athen, saa vi har fundet en fin lille pension at bo paa. Vejret her i Graekenland er skoent, og menneskene er rare. I dag (soendag) er der ikke rigtig noget der har aabent, saa vi slapper bare af og kigger lidt paa byen.
Nu maa vi saa finde ud af hvad vi saa skal :-)

Vi haaber at I har det rigtig godt derhjemme.

Hilsen
Henrik og Mette

Uden mad og drikke...Uden mad og drikke...
Uden mad og drikke...

...duer Helthen ikke. Heldigvis var det ikke saa dyrt som vi frygtede.
OmbordOmbord
Ombord

Ja, vi er nu ombord paa skibet, og der var ikke andet at goere end at vente paa at vi skulle sejle.
DaekketDaekket
Daekket

Som I kan see var der heldigvis overdaekket.
Vi var ikke de eneste...Vi var ikke de eneste...
Vi var ikke de eneste...

...som havde valgt bare at tage turen paa daekket. Der var rigtig mange.
UdsigtUdsigt
Udsigt

Heldigvis var det lidt lunt paa daekket, og udsigten var flot.
VentetidVentetid
Ventetid

Ja, nu er vi sejlet, og vi sidder stadig og venter.
LaesestofLaesestof
Laesestof

Heldigvis havde vi saa god tid til at laese paa faergen.
UdsigtenUdsigten
Udsigten

Stort set hele aftenen og natten kunne vi se smaa lys fra fastlandet - det var ret flot.
MorgenMorgen
Morgen

SAA blev det morgen, og vi havde klaret en hel nat paa et koldt skibsdaek.
SovepladsSoveplads
Soveplads

Ja, det var saa her vi sov. Ikke videre behageligt, men i det mindste regnede det ikke, og vi fik masser af frisk luft.
GraekenlandGraekenland
Graekenland

Foerste blik paa Graekenland.
RaakoldtRaakoldt
Raakoldt

Hen paa aftenen og foerst paa morgenen var det ret raakoldt paa skibet - derfor den store sweater.
Vi var ikke de eneste...Vi var ikke de eneste...
Vi var ikke de eneste...

...der havde valgt at sove paa daekket.
GraekenlandGraekenland
Graekenland

I morgensolens skaer - et dejligt syn.
PatrasPatras
Patras

Nye billeder fra i dag, da vi skal til at have frokost.
Mad skal der tilMad skal der til
Mad skal der til

Uhm, graesk salat og tzatziki.
Ja, ja...Ja, ja...
Ja, ja...

den halve (Her kvarte) maage med sveller gaar man jo heller ikke fejl af ;-)

29th June 2009

Øv for en sejltur
Halløjsa Mette og Henrik. I ser ja stadig glade ud;) Så man må forvente at alt går, som det skal:) Skal hilse fra Rita og Vagn. Vi har lige været i Sig et smut, hun fylder jo 60 idag;) Og Loui og Adi har 7 års dag;) Vi har betalt for din lejlighed Henrik;) Kan I nu rigtig nyde Grækenland:) Knuzzer fra Tjalfe, Far og Mor:)

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0485s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb