HAZRETI YUHANNA NIN MUHITI ...

Greece's flag
Europe » Greece » South Aegean » Patmos
July 7th 2015
Published: October 9th 2016

Emborios-Patmos

GÜN 07 GÜNLERDEN SALI:

Sabah, bizim palamarla birlikte ,Mehmet'in tamir olmuş yelkenini aldık .

Anlaşılan, dün gece, biz yattıktan sonra, yine dramlar yaşanmış ve Mehmet alarga'ya çıkmak zorunda kalmış ..

Yelkeni ve yaklaşık 500 m ilerde iskeleye bağladığı açmazını alıp kendisine teslim ettik .

Allahtan, gece, her hangi bir tekne, bu açmaza dolanmamış.

Mehmet'le vedalaşıp yola çıktık.

Hedefi, Donoussa diye koyduk ama rüzgar bizi Patmos'a sürükleyince direnmeyi bıraktık..

Adanın bir tarafından daldık .

Sonra yelkenleri indirerek, motorla Patmos limanına girdik ..

Limanda ,tam dipte harika bir yer bulduk .

Denizci kardeşlerim iyi bilirler ki, bu dar yerlerde demirleme ve bağlanma genelde çarşafa dolanmakla sonuçlanır..

İyi bir demirleme ve bağlanma ile, bir takım başarısına imza attık.

Sizin anlayacağınız, "team-work" yani…

Bilirsiniz, deniz, adamın adrenalini yükseltir ve bağırış, çağırış gırla gider .

Takım oturdukça, bu sesler azalır .Buradan takım kalitesini çıkarmak mümkündür..

Bu güzel bağlanma, benim karaya çıkarken bottan düşmemle biraz zedelendi ama önemli değil..üzerimde hiçbir şey olmadığından zayiat sadece kıyafet değişikliği olarak gerçekleşti..

Patmos ya da Batnaz Onikiada'nın en kuzeyinde yer alır.

Yaklaşık 3.000 nüfus. 34.6 km² yüzölçümü.

En yüksek noktası Profitis Ilias (269 m).

Yeni Ahit'in Vahiy bölümünde Patmos Adası'ndan, bahsedilmektedir.

Buna göre, İncil yazarlarından, Yuhanna, bu adada sürgünde iken, İsa kendisine görünmüştür. Bu nedenle ada, Hıristiyanlar için bir hac merkezidir.

Adada ,Yuhanna'ya adanmış manastır ve kiliseler vardır.

Ayrıca ,Yuhanna'nın İsa'yı gördüğü iddia edilen mağara, ziyaretçilere açıktır.

Yuanna, Apocalypse adlı kitabını burada yazmıştır.

Adı geçen manastır, Chora 'nın tepesindeki kalenin içinde muhafaza edilmektedir.

Yuhanna, önemli bir şahsiyet …Hıristiyanlık inancına göre İsa'nın 12 havarisinden biri olup, Onikiler olarak adlandırılan gruba mensuptur.

Bir tür ,kurucu meclis üyesi…

Aslen Yahudi olan Yuhanna, İncil yazarlarından biri olup İncil'in en bilinen versiyonlarından birine imza atmıştır.

"Yuhanna İncili" veya "Yuhanna'nın Müjdesi" olarak anılan kitap dışında, Yuhanna'nın 1., 2. ve 3. mektupları ve Vahiy (Yuhanna'nın Vahyi), kendisinin kaleme aldığına inanılan, Yeni Ahit kitaplarındandır.

Efes'te öldüğüne inanılıyor.

Yuhanna İncili, Yeni Ahit'in ilk dört bölümünü meydan getiren kanonik İncillerin , sonuncusudur. Kelime anlamı olarak, "sevgili" veya "sevilen" demektir.

Balıkçılıkla geçinen, "Evanjelist Yuhanna" olarak da bilinen, havari Yuhanna nın bu İncili , M.S. 90'lı yıllarda yazdığı tahmin edilmektedir.

Bilahare, Allahın Yuanna'sı, olacak size Vaftizci John...

Vaftizci Yahya'nın (Yahya Peygamber) dini faaliyetlerinden, İsa'nın göğe yükselişine kadar olan zaman aralığını kapsar.

Yuhanna İncili, İsa'nın kilisesinin oluşumunu anlatır.

Cennetteki krallığından, insanlığa yol göstermeye devam edeceği vurgulanır.

Bu anlamda, diğer İnciller gibi belirli bir kesimi değil, tüm insanlığı hedeflediği düşünülebilir.

"Dünya" kelimesi, birçok yerde tekrarlanır.

Diğer İncillerde vurgulanan, İsa'nın insanî veya dünyevî faaliyetlerinden ziyade, doktrinlerine geniş yer verir.

Yuhanna İncili, 27 kitaptan oluşan İncil'in en felsefi, mistik ve sembolik bölümüdür, bazı araştırmacılara göre ,Hint ve Yunan gizem kültlerinden etkilendiği iddia edilir.

İsa'nın, Tanrısallığına ve özüne vurgu yapar.

Bunları düşünürken, bir taraftan anılarıma dalıyorum…Vaftizci Yuanna'nın ,balıkçı olduğu dönemlerde ,Tiberias gölü kıyısında, Capernaum denilen yerde Hazreti İsa'yı konuk ettiği yerleri gezdim..

Hazreti İsa'yı vaftiz ettiği Ürdün (Jordan ) nehri üzerinde, Yardenit denilen yerdeki havuzu ziyaret ettim .

Yuanna desteği ile Meryem Ananın Kudüsten ayrıldıktan sonra yaşadığı iddia edilen Efes'i görme şansım oldu..

Tüm bunların küçücük bir coğrafyada olması çok ilginç geliyor bana…

Ada, 1912'de Osmanlı İmparatorluğu'ndan İtalya'ya geçti.

II. Dünya Savaşı'ndan sonra İtalya, adayı, Yunanistan'a bıraktı.

2006 yazında Aziz Yuhanna manastırının da bulunduğu adanın, tarihi merkezi, UNESCO tarafından Dünya Mirası ilan edildi.

Tekneden ayrılınca ,biraderle hemen 2 motor kiralayıp tepede Kaleyi ziyarete gittik .

Kalenin orada, nefes kesen manzaralara, fotoğraf makinesinin hızı yetişmedi..

Sahile, ya da Patmos tabiri ile Skala'ya döndük .

Sahilde, Evelyn diye bir kafeye oturduk .

Önümüz deniz ..

Gelen koca koca gemiler, damperli kamyon gibi insan boşaltıyor ..

Sokaklar bayağı kalabalık… nereye dönsek Türkçe konuşuluyor …

Bence, adanın Türk nüfusu, Yunanı aştı..

Pek yakında adanın belediye başkanı, Ramazan olursa, şaşırmıyacağım..

Kısa bir süre için, kırılan güneş gözlüğümü değiştirmek üzere agoraya uğradım.

Çakma gözlükler, 8 E ya fırlamış .

Ölürüm de 5 ten fazla vermem dedim ve pazarı terkettim.

Patmos, anladığım kadarı ile üst tüketici dilimini hedeflemekte ve baba gibi Çin mallarına, ayrı ve derin ,bir hava vermeğe çalışmaktadır ..

Fournoi den ayrıldıktan sonra ,yolda,Mehmetlere hedef değişikliğini, telsiz ile bildirmiştik .

Onlar da adaya geldiklerinde ,limana, kıçtan kara bağlandılar..

Akşamüzeri ,Turhan hocam, tamir olmuş yelkeni, Mehmet'in bumbaya takmağa muvaffak oldu.

Ben de giyinip gündüzden ayarladığım Zvaeri adlı lokantaya kuruldum .

Yerimiz çok faça..

Sahibi Yanni, adeta bir sihirbaz …bize yağdırıyor da yağdırıyor..

Güzel içtik ve çok güzel bir akşam oldu..

Geç saatte motora atlayıp tekneye döndük..

Patmos bana gençliğimde çok uğradığım Patnos'u çağrıştırıyorsa da bende güzel bir izlenim bıraktı..

Her gün,günün fotolarını toplayarak video haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki (adresi) tıklamanız yeterli:

PATMOS KLIPI

PATMOS VIDEO

Tot: 0.099s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 32; dbt: 0.0415s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb