BİR TAŞ ATIMLIK MESAFEDE KOS

April 30th 2010
Published: June 23rd 2017

BODRUM-KOS

GÜN 2 Hala Cuma
Asım kaptan teknesi, ( Aman Asım ne fenasın !!! ) rahat bir yolculuktan sonra 1 saat 10 dk da bizi KOS'a getirdi.
Karşıda Turgut Reis görülüyor.
Arabamız var diye kuyruğun sonunu bekledik.
Gümrükçüler hiç bir şey sormadı ve arabaya dahi bakmadılar.
Bunun yerine,daha çok, Türkiye de halı fiyatları üzerinde yoğunlaştılar...
Adada biraz turladık ve en baba lokantası olan, Kriti (Girit ) lokantasını bulduk. Kendimize, kalamar, ahtapot ikilisi bir sofra kurduk .
Üstünü Ouzo ile suladık.
Yemek sonunda ingilizce paralamaya çalıştığımız bizim garsonun "Hakan" olduğunu öğrendik.
Sonra meydanda bir tur atıp içki dükkanını bulduk.
Fiyatlar uçuk ucuz... ciddi bir ikmal attık ve sahilde bir kafede keyiflere daldık.
İstanköy (Kos) Bodrum Yarımadası'nın karşısında, Anadolu'dan 8 mil uzakta yer alan bir Ege adasıdır.
Yunanistan'in 12 Adalar Vilayeti'ne bağlıdır.
2005 rakamlarına göre nüfusu 30.500'dür.
Adada turizm oldukça gelişmiştir.
Antik kalıntılar bulunmaktadır.
Kos'lu hekim Hipokrat ile ilişkilendirilen bir ağaç (Hipokrat Ağacı) adanın ünlü yerlerinden biridir ...
Adada yaşayan halkın bir bölümü ,Yunanistan vatandaşı Türk ve Müslümanlardan oluşur.
Sayıları 2.000 ila 3.000 arası olduğu tahmin edilen Türk kökenli nüfus, ağırlıklı olarak Platani köyünde ve
Kos şehir merkezinde yaşar.
Oniki Ada grubuna bağlı olarak Ege Denizi 'nde Karya sahiline yakın bir durumdadır. İstanköy adası ayrıca, Meropis ve Nymphsea olarak da bilinir.
Tarihte ,Diodrus Siculus (xv,76) ve Strabo (xiv,657) onu iyi takviye edilmiş liman olarak tanımlarlar.
Pliny, adanın meşhur olarak kabul edilen şarapları ile Ege ticareti için yüksek önemine değinir (Pliny,xxxv,46).
Büyük İskender ve Mısırlı Ptolemies'in idaresi altında iken (M.S. 336'dan beri) kasaba
gelişerek , Ege'deki büyük merkezlerin biri haline gelmiştir.
Josepheus ("Ant."xiv,7,2) Strabo'dan aktarım yoluyla şöyle der:
Mithridates, Kraliçe Cleopatra tarafından oraya depo edilmiş altınları gidip-getirmesi için görevlendirilir.
Herod' atletik oyunlarda ,ödül kazananın bir yıllık gelir elde ettiğini ifade etmektedir (Josephus,"B.J",i,21,11) ve oraya oğlu Herod için bir heykel dikilmiştir ("C.I.G",2502).
Osmanlı İmparatorluğu adayı 1912'de İtalyanlara transfer edene kadar 400 yıl yönetti.
Belki bu nedenle halen dükkanlarda Türk Radyoları dinleniyor ..
II. Dünya Savaşında ada 1945 yılına kadar Almanlarca idare edildi.
Birleşik Krallık ın korumasında olduğundan, 1947 yılında Yunanistan'a bırakıldı.

Akşam 19 :30 a kadar kıyı kahvelerinde vakit geçirdik.
19:30 da limandaydık ve Blue Star 1 adlı Gemimize daldık .
Kısmetse bu gece gemide olacağız yarın sabah ver elini Pire ....

Her gün,günün karelerini toplayarak video
haline getirdim ve kolaylık olsun diye You tube'a koydum ...ilgileniyorsanız aşağıdaki linki tıklamanız yeterli:

Ayrıca İki tane küçük videomuz var sıkılmazsanız :

Tot: 0.089s; Tpl: 0.018s; cc: 15; qc: 29; dbt: 0.0317s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb