BILET NANAY

September 23rd 2016
Published: October 4th 2016

Bodrum -Kos

Gün 02 günlerden Cuma:

Sabah Otel sahipleri, bize sahip çıkarak kahvaltıyı biraz erkene almışlar.
Sağ olsunlar .
Kahvaltıdan sonra ,gece anlaştığımız ,dünkü pilotları beklemeye başladık .
Allahtan ,gelmeyeceklerini çabuk anlayıp, iki araba istettim .
Bizi limana bıraktılar .
Perez 'le,Yasemin biraz erken gelmişler liman kapısında buluştuk.
Polis 15 temmuz olaylarından sonra, artık herkesten SGK raporu istiyor ...buna çalışmayan eşim de dahil ..
Çıkış pullarını niçin damga olarak değil de pul olarak verdiklerini anlamak mümkün değil.
Böyle işlere kafa takmamalıyım .
Teknemiz Asım Kaptan ..
Bu konuda yapılan tüm esprileri geçiyorum .
Yerleştik.
Gemi 9:30 da kalktı..
Dostluğumuz 60 yıllık ama kesinti çok olunca birbirimizi yeniden keşfediyoruz .
Örneğin Nino bir sigara bağımlısı ve tüm sigara bağımlıları gibi, eşine onu azarlama olanaklarını sağlıyor ...şimdi arkadaşları da bu takılma ve azarlama kervanına katıldılar..
Yıllarca içtiğim için söylüyorum... bu sözler bağımlının bir kulağından girer ötekinden çıkar ,zerre kadar sallamaz..Dolayısıyla bu çıkışların bağımlıya katkısı yoktur..
Oy birliği ile sevgili Anita'nın banka olmasına karar verildi.
Herkes küçük bir mevduat hesabı açtırdı.
Kos'a vardık.... gümrük çıkışında milleti oturtup Rodos biletlerini almaya gittim ..
Gişedeki kardeş,yüzüme bile bakmadan "gemi ful" dedi ..
Nassı yani ?
Ben ,küçük bir kalp krizi geçirecek raddeye geldim ..
Adama,hararetle çok ilgileniyormuş gibi ,Rodos planlarımızı anlatıyorum ..
Otel rezervasyonu ,araç kiralaması ….
Kan yavaş yavaş yerine dönerken, oryantal bir dönüş attırarak
“ne yapacağız ? “diye sordum.
Orta-doğu kanadım devreye girdi ..
Bir güzellik olabilir mi ?
"Sıraya alıyoruz sizler yedek bekleyen 3 cüsünüz ..ama 8 kişisiniz" dedi.
Gidiş geliş alacağız diye deklare edip havucu gösterdim ..
Nihayet kaya yerinden oynadı ,
"O zaman sizi ilk sıraya alıyoruz saat 15:00 te gelin" dedi..
Bunu çocuklara anlattığımda şaka sandılar ..
Bu kadar zaman Yunan adalarına gider geliriz ,Eylül'ün 23 de bilet bulamamayı aklımdan dahi geçirmedim..

Biz ettik siz eylemeyiniz :özellikle bir arkadaş gurubu ile geziyorsanız ,sürprizlere şans tanımamak gerek.Efendi gibi biletini ayırtacaksın ve o ana dek birikmiş bilgilerine itibar etmeyeceksin ..

Sahilde bir kahveye oturduk ..
Bu arada "bilet yok travması" nedeniyle valizleri emanete bırakmayı unuttuğumuz için gerisi geriye götürüp emanete bıraktık..
Kafamın içindeki tilkiler serbest kalınca, hepsi bir tarafa doğru alıp başını gitmeye başladı tabi..
Önce araç kiralama şirketine telefon edip durumu bildirmek gerekir diye düşünüyorum..
Otel sahibi yabancı değil,gidemezsek açar telefonu söyleriz.... bu geceyi de hesaba yazdırırız .
Kos'ta yatacak yer bulmamız gerek ama bunu en son düşüneceğiz..
Aramızda ,3 adet içimize yolculuk kitabı yazmış Yasemin var .Boru değil ..
"Gözlerini kapat ...Maldivleri düşün" falan dedi..
Dediğini yaptım... gözlerimi kapattım ama sadece vapur biletlerini düşünüyorum ...
Bunu ona söylemedim elbette..
Bu düşünceler içinde boğuşurken, dostlarım beni teselli ediyorlar sağ olsunlar.
To Kriti lokantasına gidelim dedik .
Topal karga Perez ,yürümekte zorlanıyor ve ekip “aheste beste” modunda ilerliyor..
To Kriti yemekleri, bizi bir miktar ,tasalardan uzaklaştırdı.
Herkesin keyfi yerine geldi ..
Saat 15 :00 e doğru Nino ile limana seyirttik.
Kadın, bizi görünce “siz oturunuz bir şey olursa ben size el ederim” dedi ..
Meğersem, deniz yollarında ki grev nedeni ile, büyük gemi seferi kalkmış onun yerine küçük bir gemi geliyormuş ..,
Biletlerin tükenmesinin nedeni de o imiş..
Küçük gemi, Kalimnos adasından kalktığında, boş kalan yerlere göre burada yedeklere bilet verilecekmiş..
Saat 15:30 da daha fazla dayanamayarak gişeye yanaştım.
Dualar ediyorum ve her türlü promosyonu,manifestoyu vermeye hazırım ..
Kadıncağız bir yerlerle konuştu..ortam geriliyor tekrar yumuşuyor ve sonunda bilet makinesı çalışmaya başladı ..
Dünyanın en güzel sesi bir bilet makinesının çalışma sesi imiş ..onu öğrendim..
Gidiş-geliş biletlerini aldık..
İçimde bir şeyler kendini saldı..çocuklar da geldi valizleri emanetten aldık.
Gemi gerçekten çok küçük bir katamaran ve gerçekten tıklım tıklım dolu...

Bodrum'a veda Videosu :

Tot: 0.069s; Tpl: 0.011s; cc: 9; qc: 25; dbt: 0.0268s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb