ADALARA YOLCULUK...

September 26th 2013
Published: February 1st 2016

Geo: 39.2099, 20.1581

GÜN 28 GÜNLERDEN ÇARŞAMBA:
Sabah yine erken kalktım fakat manzara o kadar güzel ki kendimi affettim..
Bir taraftan notlarımı toparlama fırsatı bulduğum için mutluyum..
Saat 09:30 da Parga limanında bekleyen Viky II teknesine bindim .
Çok sota bir yer buldum..
Bugün bize zengin bir program hazırladılar ..
Aklıma hep Fethiye den kalkan ve 12 adalar diye reklam yapıp 3 ada gösteren tekneler geliyor ..
Hadi Hayırlısı …
Teknemiz, zamanında kalktı ve Mehmet Ali Pasha kalesini selamlayarak bundan önceki yıllarda mekanım olan, Valtos plajının önünden geçerek Paxos' a yöneldi..
Paxi ya da Paxoi Ion adalarının en küçüğü....
Yunanlılar aynı zamanda Çarşı ve herşeye karşı oldukları için yakındaki diğer bir küçük ada da oldu sana Antipaxos…
Yunan mitolojisine göre, bu ada deniz tanrısı Poseidon tarafından kafa dinlemek için yaratılmış..yani ayrıcalıklı bir yeri var…
Tarihte, bizim Fenikeliler'in bulup yerleştikleri bir yer ......
adının da bizim "yamuk" dediğimiz Trapezden geldiği söyleniyor .
Söylemeğe gerek yok, kabak gibi Akdenizin ortasında olması nedeniyle, sırasıyla Roma ,arkadan Bizans ve orta çağda Korsan saldırılarının merkezi oluyor.
Daha sonra Osmanlı ve Venedik ve dahi İngilizler adaya sulanmışlardır..
Önce Loggos adlı bir yerde alarga durarak etrafı gösterdiler.
Sahilde sadece eski bir yağ fabrikasının kalıntıları var..
Etrafta fazla hayat olmamasına rağmen konut fiyatlarının tavanlarını zorladığını ve 2006 da bir evin
1.6 milyon Euro'ya satıldığını öğreniyoruz…
Oradan Lakka diye bir yere uğradık .
Bu sefer karaya bağlandık ..
Çok şeker bir yer …
burası da zeytin yağı ve türevlerine yoğunlaşmış.
Asude bir deniz üstü kafede kahvemi büyük keyifle höpürdettim..
Bir saat izin bitti tekrar gemiye doluştuk..
Ada, yaklaşık 13 km boyunda ve batı kıyısında her yerde olduğu gibi illa ki "Mavi Mağara" olarak adlandırılan mağarası var .
Programa göre biz üçünü ziyaret edeceğiz..
Galazio Mağarası, teknenin yarısına kadar içine girdiği bir mağara ama dediklerinin aksine mavi değil yeşil mağaralar bunlar..
Sürü halinde fotolar çekiyoruz..
II Dünya savaşında Alman denizaltılarının bu mağarada saklandıklarını öğreniyoruz…
Oradan ayrıldık....
Kaptan tüm hünerlerini göstererek bizi, Ortholithos mağarasına da soktu..
Bana göre burası, gerçekten hüner istiyordu zira tam mağaranın burnunun dibinde Ortholithos kayası yükseliyor ..
denizi de çırpıntılı ..
Yunanlı kaptan alır benden parayı…
En son Ipapandi mağaralarını ziyaret ettik …
mağara sayısı arttıkça deklanşöre asılma sayısında belirgin bir azalma oldu…
Oradan denize girme molasının verileceği, Antipaxos adasına yöneldik..
Burası, Yunanlıların dünyanın en iyi plajları diye kasıldıkları fakat hakkının yenmemesi gerekli 3 plajı barındırıyor…
Beyaz kumlu Vrika ile bizim girdiğimiz Voutoumi plajı yanyana…
Bir de Mesovrika adlı taşlı bir plajları var ..
İyi ki denize girmişim..
Gerçi teknedeki Alman ve İngiliz
çoğunluğun ilgi alanına girdim .
Orongutandan bozma ve bu kadar kılı vücudunda taşıyan birisi olarak utanmadım desem yalan …
Antipaxostan demir alıp, Paxos adasının başkenti ! Gaios' a yöneldik ve iskeleye bağlandığımızda bize1.30 saat mühlet verdiler..
Hediyelikleri pas geçerek eski limana gittim ..
Gaios,Allah tarafından liman.....
zira önündeki küçük bir ada tam anlamıyla adaya uyum sağlayan bir lego gibi,
doğal mendirek imkanı sağlıyor..
Gaios'un bir ucundan girip öteki ucundan tekrar açık denize çıkabiliyorsunuz.
Şık bir kafeye oturdum....Buz gibi Mythos eşliğinde kendime bir şeyler ısmarladım..
İskeleden Korfu adasına ve Arnavutluk'ta Saranda ile Butrint' e seferler düzenleniyor…
Adını Aziz Paul'un öğrencilerinden, adaya Hristiyanlığı getiren Gaios'tan alan Gaios çok hoş bir yer..
bu nedenle Susannah York ve FIAT imparatoru Agnelli gibilerinin neden buralardan ev aldıklarını anlıyorsunuz …
Artık geri dönme zamanı geldi..
Parga limanına girerken bir muhasebe yaptım..
bu turu almakla iyi yapmışım…
Günü toparlayan fotoğraflardan bir klip yaptım :

Tot: 0.081s; Tpl: 0.012s; cc: 13; qc: 31; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb