KUCUK ROMA: TRIER

BRAUNEBERG-TRIER

Geo: 49.7537, 6.64625

GUN 12 GUNLERDEN SALI
Artık hedefimiz bu 3 cü Alman şarap yolunun en güney kenti olan Trier.
Kuzey ucu Koblenz olan bu yolun sonu Trier...
Bu şehir çok önemli.....
Trier, Almanya'nın en eski şehridir.
Roma İmparatoru Augustus tarafından M.Ö. 15 yılında kurulmuştur.
Moselle'in kıyısında, Roma döneminin ilgi çekici kentlerinden biridir.
Günümüzde sanayi ve ticarete dayalı canlı bir ekonomiye sahip olan Trier, Roma döneminden kalma tarihi bina ve eserleri ile de turistler için bir çekim merkezidir. Nüfusu yaklaşık olarak 100.000'dir.
Roma zamanında yapılan surun ana giriş kapısı olan Porta Nigra; Alplerin kuzeyinde bulunan en büyük Roma yapısıdır.
Ayrıca, Roma İmparatoru Konstantin'in annesi, bu civarda oturan Cermen kavimlerinden birisinin reisinin kızı olduğu için, bu bölgeye bir lejyon birliği yerleştirmiş ve İsa'nın ölürken üzerinde bulunduğu rivayet olunan hırkayı bu şehire getirterek hırkayı sergilemek üzere bir kilise inşa ettirmiştir.
Bu kilise hâlen ziyaret edilebilir.Hirka ı İsa gibi bir durum ...
Trier, II. Dünya Savaşı esnasında müttefik devletlere ait savaş uçakları tarafından bombalanmamış ender Alman şehirlerinden birisidir.
Trier' de bulunan üniversite, devlet üniversitesi hüviyetinde olup; oldukça gelişmiş bir eğitim standartına sahiptir.
Şehirde kütüphaneler, müzeler, eski
yerleşim yerleri, Roma devrinden kalma hamam harabeleri, eski kiliseler, Cermen birliğinden önceki elektörün oturduğu saray, opera binası, tren garı, Karl Marx'ın evi, nehir boyunca oluşturulmuş oturma terasları ve kafeler gezilip görülebilecek yerler arasındadır.
JTI firmasının Avrupa'da bulunan sigara fabrikalarından bir tanesi de bu şehirde bulunmaktadır.
Lüksemburg sınırında bulunması ve Lüksemburg şehrine 40 km mesafede bulunması sebebiyle, nüfusun belirgin bir kesimi Lüksemburg'da çalışıp Trier'de ikamet etmektedir.
Önemli olmasının diğer bir nedeni de Karl Marx'ın doğum yeri olmasıdır.
Hazret fakültede anamızı ağlatması bir yana düşünceleri ile dünyayı sallayan ilk beş arasına girmektedir bence.
Okuldayken günde kaç kez traş olduğu ve sex yaşamı dahil inceliklerde yoğunlaşmıştık.
Demek ki büyüdüğü sokaklar burası.
Karl Heinrich Marx (okunuşu: Karl Haynrih Marks) (5 Mayıs 1818 Trier - 14 Mart 1883 Londra) 19. yüzyılda yaşamış filozof, politik ekonomist ve devrimci.
Komünizmin kuramsal kurucusudur.
Birçok politik ve sosyal konuda fikri olmakla beraber, en çok Komünist Manifesto'nun (1848) giriş cümlesinde özetlediği tarih analiziyle tanınır:
"Şimdiye kadar ki bütün toplumların tarihi, sınıf savaşımları tarihidir."
Marx, bütün sınıflı toplumlarda olduğu gibi kapitalizmin de kendini yok etmeye yol açacak içsel dinamikler barındırdığına inanırdı;
onun düşüncesine göre, nasıl ki kapitalizm eskimiş
feodalizmin yerini aldıysa, sınıfsız bir toplum olan komünizm de "devletin proletaryanın devrimci diktatörlüğünden başka bir şey olmadığı" siyasal geçiş sürecinden sonra onun yerini alacaktır.
Olur da ruhu Moskova'dan geçerse her halde mezarında döneniyordur.
Her şey bir yana kendisini gerçekten çok severim ama bugün dönüp geri bakıyorum ..Yahu niye o kadar vaktimi ve enerjimi aldın be hocam ?
Çok isterdim ama kentin armasında görülen sakallı maalesef Marx değil ...
Aslında o olması gerek ama herhalde Ateist olması seçilmesini önlemiş...
Aldırma gönül.
Şimdiye dek doğru mu anlaşıldın..yanlış mı anlaşıldın?
daha tam olarak belli değil..gerçek komünistler hala umutla kehanetlerinin gerçekleşmesini bekliyorlar...
Bunun dışında küçük bir ayrıntı fakat önemli bir ayrıntı I Constantin'in annesi Helena'nın burada doğduğu rivayet olunur.
Tarihte Constantinopolis li Helena olarak anılmaktadır.
Tüm kalabalık Avrupa kentlerinde olduğu gibi burada da park yeri bulmak mucize... Fakat Türk kafası ile merkeze en yakın alışveriş mağazasının parkına bıraktık ve kenti gezmeğe çıktık.
Etkileyici bir kent ..Her taraf Roma kokuyor...
Güneş harika parlıyor ..
Meydanda en ünlü dondurmacısının önünde oturacak yer bulmak mümkün değil ...Nihayet bir yer bulduk ve ısmarladığımız dondurmalardan çok memnun kaldık.
İnsan bir yere gitmek istemiyor.
Gezdiğimiz kentlerin aksine sokakta
insanlar var...hareket var.
Hududa yakınız diye mi oluyor anlamadım ?
Şüpheye düştüm.
Sonunda istemiyerek te olsa dönüş için yola çıktık ...

Şu Anda Trier'de Hava durumu:

Tot: 0.156s; Tpl: 0.028s; cc: 15; qc: 33; dbt: 0.0921s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb