Düsseldorf

Published: July 29th 2011

Vi tog fra Paris kl. 16.30 og skulle forberede os paa 6 forskellige toge den foelgende nat. Alle togene var virkelig flotte og med naesten ingen mennesker, saa vi kunne slaenge os i saederne. Vi fik da ogsaa lidt soevn undervejs, specielt paa en banegaard hvor vi skulle vente i 3 timer. Morgen-snacks blev indtaget paa en McDonalds i Metz, hvor vi skulle vente i 40 minutter. Vi ankom til Düsseldorf med morgenmylderet og fandt vores fine hostel. Rigtig hyggeligt sted med gode faciliteter og soede mennesker! Vi kunne faa vores vaerelse allerede, men valgte at saette taskerne og drage paa opdagelse i Düsseldorf. Vi fandt hurtigt den beroemte shoppinggade KÖ, som havde alt hvad hjertet begaere. Ved middagstid fandt vi et supermarked og handlede ind til en laekker graesk salat. Efterfoelgende tog vi os en lang og velfortjent lur. Aftensmaden stod paa kyllingelasagne i foliebakker, og masser af slagsen saa resterne blev til torsdagens frokost, mums. Da det regnede lidt om aftenen valgte vi ikke at tage til Rhinen by night som ellers planlagt, men laante Pearl Habor af receptionen og slaengede os i sofaerne og hyggede. Naeset morgen gik vi til den gamle bydel og gik langs Rhinen, til aftensmad fik vi laekker sushi, wok og risret. Da vi ved 21-tiden gik hen paa hostellet for at hente vores tasker fik lov af receptionisten til at blive i opholdsstuen helt indtil vores tog gik kl. 02.30. Rigtig laekkert, vi saa film og spiste chips. Düsseldorf var en hyggelig by - forude venter Bremen!

Tot: 0.081s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 48; dbt: 0.0497s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb