Og så drog vi til France

France's flag
Europe » France
August 11th 2008
Published: August 11th 2008

Tour de France, nu i tog

Lørdag morgen tog vi en rask beslutning og hoppede på toget til sydfrankrig. Vi gjorde holdt i grænsebyen Cerbere, og kom ved middagstid til Montpellier. Her havde vi håbet på både opbevaringsbokse til vores backpacks og et nattog til Paris, men ingen af delene var mulige. Det var ganske varmt, så vi fandt et tilholdssted på en balkon, et aftentog til Lyon, hvor vi blev enige om at finde noget overnatning. Og ud på eftermiddagen gik vi så en lille tur i byen.
I Lyon fandt vi et 2-stjernet hotel nær stationen. Med en DEJLIG seng. Og tv og alting.
Næste morgen, 7:30, fangede vi toget til Paris. Og voila. 2-3 timer senere sad vi i Mathilde og Delf's lille, hyggelige pariserlejlighed...
Det næste 1½ døgn stod på oplevelser i Paris' gader, med Mathilde som guide. Kat fik set alle must-sees, vi fik den obligatoriske crêpe på Montmartre, lærte at finde rundt i metroen (som er stor!), udfordrede Lou's højdeskræk i Tour Montparnasse, afsluttede vores Kaffe-tour på Starbucks, fik købt lidt deli til dem derhjemme og vupti: Så var det mandag aften. Efter en dejlig middag med Taboulé, Patéer og ost, blev vi fulgt til Gare du Nord af vores søde værter.
Herfra tog vi lettere søvnløst nattog til Hamburg, og næste morgen fløj vi videre mod København.
Vi landede 14:11 på Hovedbanegården. Meget trætte, meget mætte af 3 ugers oplevelser - og så vældigt glade for igen at være hjemme i lille Danmark...

Tak fordi I fulgte med på vores fantastiske FinkeRail!

Filmisk scenarioFilmisk scenario
Filmisk scenario

- Var der nogen, der sagde: "No Country For Old Men"?
Kat & backpackKat & backpack

"Orv, ham kender vi"
Kat fik isKat fik is
Kat fik is

Og blev glad!
Og Lou var...Og Lou var...
Og Lou var...

...Lidt mindre i hopla. Dét ændrede Kats drillerier dog hurtigt ;-)
TogvinduesudsigtTogvinduesudsigt
Togvinduesudsigt

Fra Montpellier til Lyon
Smuk solnedgangSmuk solnedgang
Smuk solnedgang

Fanget fra togvindue
Trætte finkerTrætte finker
Trætte finker

Vældigt glade for deres hotelseng
Yndigt gulvtæppeYndigt gulvtæppe

Afsked med Lyon banegård

Nu går turen til Paris
Glade finkerGlade finker
Glade finker

Ser frem til deres sidste storby
Antonio & AntonioAntonio & Antonio
Antonio & Antonio

De italienske fætre, som vi hyggede os med mod Paris
Mathilde & DelfMathilde & Delf
Mathilde & Delf

Tog godt mod os i Paris
Og så stod den på sightseeingOg så stod den på sightseeing
Og så stod den på sightseeing

Kat & Mathilde; Notre Dame
Smuk rytterstatueSmuk rytterstatue
Smuk rytterstatue

Uden for Notre Dame

Tot: 0.112s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0531s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb