dinsdag 15 juli 2014 dag 13


Advertisement
France's flag
Europe » France » Nord-Pas de Calais » Valenciennes
July 21st 2014
Published: July 21st 2014
Edit Blog Post

Vannacht sliep ik bijzonder slecht, ik heb levendiger gedroomd dan ik in jaren deed en het was allemaal verschrikkelijk naar. Ik vermoed dat het komt doordat we niet meer blowen, want Taric had het ook. We ontbijten, halen onze stempel in het dorp en eten nog een pizzabroodje, alvorens onze tassen te pakken en naar Valenciennes te reizen, waar we tien over zes voor het 'Information de Tourisme' staan, tien minuten te laat voor een stempel. We besluiten in de McDonalds op internet een hostel in Parijs te zoeken, we zijn helemaal klaar met noord Frankrijk. Als ook nog blijkt dat we een ticket hebben gekocht voor morgen zakt de moed ons pas echt in de schoenen. We gaan zitten op een bankje voor het station en besluiten een hotel op te zoeken. Ik zie een meisje in een stilstaande auto en spreek haar aan, en ze spreekt zowaar Engels! Niet goed vind ze zelf, ze is de slechtste van haar klas vertelt ze me, maar op een sterk Frans accent na is het perfect. En ook dat accent heeft zo zijn charme, al merk ik dat nu voor het eerst. In eerste instantie wijst ze me de metro, maar vervolgens biedt ze aan ons te brengen naar het Ibishotel. Eenmaal daar loop ik nog met haar mee naar het tramstation daar; zodat we morgen weten hoe we terug moeten. Ze vertelt me over het 'Arts et Métiers' museum in Parijs en over haar reis naar Engeland. Haar naam is Celeste en ze heeft me compleet betoverd. We gaan nog op de foto zodra we terug zijn bij haar auto en zeggen gedag. Pa als ze weg is realiseer ik me dat ik compleet vergeten ben een telefoonnummer te vragen. Af en toe kan ik mezelf echt voor mijn kop slaan. Die zie ik dus nooit meer. Flink balend loop ik met Taric naar de hotelkamer waar ik voor het eerst aan een normaal bureau kan schrijven, en nu ga ik maar eens in bad!

Advertisement



Tot: 0.1s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 50; dbt: 0.0466s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb