Bagnères-De-Bigorre – Zondag en Maandag 15 & 16 mei 2022

Published: May 16th 2022

Bagnères-De-Bigorre – Zondag en Maandag 15 & 16 mei 2022

Computer zei : Aankomst 12:30u, hoogte 540m, 30°, 26 km, verbruik 12,8 l /100km, gemiddeld 24 km/u, reisduur 1:03 uur.

Ultra korte rit over relatief vlak terrein. Van het ene dorpje door het andere. Maximum toegelaten snelheid, 30km/u. Het plan was om over de Col du Tourmalet te gaan hetgeen veel meer tijd zou nemen. Maar die Col is dus ook nog dicht tot einde van deze maand. Het plan voor morgen maandag was om van hieruit tot La Mongie te rijden en daar met 2 gesloten gondels tot boven op de Pic-du-Midi-de-Bigorre (2877m) te geraken. We kunnen ons de moeite besparen, want daar is het 'Fermeture annuelle de 9mai – 31mai'. Ik had het kunnen weten, maar als lagelander dacht ik er niet aan. Het is me nu wel duidelijk waarom men in deze periode de Giro rijdt en niet de Tour.

We blijven dus rustig zitten hier in Bagnères-de-Bigorre en genieten al van zomerse temperaturen en een prachtig uitzicht op die Pic-du-Midi. We hebben ook nog wat leesboeken bij.

's maandags morgens's maandags morgens
's maandags morgens

bakkers dicht - zelf gebakken croissants !

18th May 2022
's maandags morgens

Da ziet er daar een ideale vakantie uit!
18th May 2022
Pic-du-Midi-de-Bigorre  (2877m)

' t is daar toch schoon, die bergen. ZIet er echt tof uit!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 34; dbt: 0.0461s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb