Tips voor een succesvolle roadtrip


Advertisement
France's flag
Europe » France » Île-de-France » Paris
October 8th 2012
Published: October 8th 2012
Edit Blog Post

"Roadtrip!!" is een uitspraak die ik al vaak heb willen roepen in het midden van een drukke werkweek. Ergens denk ik dat ik niet de enige ben die dit regelmatig overkomt. Vroeger zou ik ook nooit verder nagedacht hebben bij zo'n uitspraak en gewoon halsoverkop een roadtrip plannen. Ondertussen heb ik proefondervindelijk al mogen ervaren dat dit een slecht idee is... Om jou dus niet in dezelfde valkuilen te laten lopen als mij, hieronder een paar belangrijke tips om te helpen bij het plannen van je volgende roadtrip.

Een eerste en meteen ook belangrijkste tip voor een vlot verloop: zorg dat je auto volledig in orde is! Laat de banden nakijken zodat deze optimaal aangepast zijn aan het gewicht van je auto en bagage. Een autodefect is snel gebeurd wanneer je de nodige aanpassingen niet op voorhand hebt uitgevoerd. En trust me: je wil echt niet temidden Franse wijnvelden op zoek gaan naar een garagist of takeldienst.

Leg een aantal verblijfplaatsen op voorhand vast zodat je niet elke dag een nieuwe zoektocht hoeft te starten. Maak gebruik van het internet om in bepaalde regio's al een hotel te boeken. Zeker als je je roadtrip in de algemene vakantieperiodes plant, boek je best al een hotel voor vertrek. Je weet namelijk nooit hoe snel deze volzet zullen zijn.

Bespaar en neem je eigen drank en eten mee op roadtrip. Mensen die elke dag in een wegrestaurant of in een snackbar hun calorieën naar binnen spelen zullen snel hun reiskosten zien oplopen.

Roadtrippers houden hun verblijfplaatsen graag low buget. Maak daarbij dankbaar gebruik van de vele overzichten die je online kan vinden, zoals bijvoorbeeld deze voor goedkope hotels in Parijs. Zo kom je minder snel bedrogen uit achteraf.

Happy roadtrippin' y'all!

Advertisement



Tot: 0.072s; Tpl: 0.013s; cc: 6; qc: 43; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb